ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ - ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΛΑΚΩΝΙΚΑ


                                         ΝΑΜΕΡΤΗΣ
ΝΑΜΕΡΤΗΣ ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΛΕΙΣ, ΜΑΚΑΡΙΖΟΝΤΟΣ ΤΙΝΟΣ
ΑΥΤΟΝ ΤΩΝ ΕΚΕΙΘΙ ΔΙΟΤΙ ΠΟΛΥΦΙΛΟΣ ΕΙΗ, ΗΡΩΤΗΣΕΝ ΕΙ ΔΟ-
ΚΙΜΙΟΝ ΕΧΕΙ ΤΙΝΙ ΤΡΟΠΩ ΠΕΙΡΑΖΕΤΑΙ Ο ΠΟΛΥΦΙΛΟΣ: ΕΠΙΖΗ-
ΤΟΥΝΤΟΣ ΔΕ ΘΑΤΕΡΟΥ ΜΑΘΕΙΝ, "ΑΤΥΧΙΑ" ΕΙΠΕΝ.
                                        
ΝΙΚΑΝΔΡΟΣ
ΝΙΚΑΝΔΡΟΣ, ΕΙΠΟΝΤΟΣ ΤΙΝΟΣ ΟΤΙ ΚΑΚΩΣ ΑΥΤΟΝ ΛΕΓΟΥ-
ΣΙΝ ΑΡΓΕΙΟΙ, "ΟΥΚΟΥΝ" ΕΦΗ "ΔΙΚΗΝ ΤΙΝΟΥΣΙ ΤΟΥΣ ΑΓΑΘΟΥΣ
ΚΑΚΩΣ ΛΕΓΟΝΤΕΣ."
ΠΥΘΟΜΕΝΟΥ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΔΙΑ ΤΙ ΚΟΜΩΣΙ ΚΑΙ ΠΩΓΩΝΟ-
ΤΡΟΦΟΥΣΙΝ, "ΟΤΙ" ΕΦΗ "ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΛΛΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΔΑΠΑΝΩ-
ΤΑΤΟΣ ΑΝΔΡΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ."
ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Δ' ΕΙΠΟΝΤΟΣ ΤΙΝΟΣ "ΛΙΑΝ ΑΝΤΕΧΕΣΘΕ,
Ω ΝΙΚΑΝΔΡΕ, ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙΝ", "ΑΛΗΘΙΖΗ" ΕΦΗ, "ΑΛΛ' ΟΥΧ
ΩΣΠΕΡ ΥΜΕΙΣ ΟΠΩΣ <ΟΤΙ ΑΝ> ΤΥΧΗ ΣΠΟΥΔΑΖΩΜΕΝ."
                                       
ΠΑΝΘΟΙΔΑΣ
ΠΑΝΘΟΙΔΑΣ ΠΡΕΣΒΕΥΩΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΣΙΑΝ, ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΝ-
ΤΩΝ ΑΥΤΩ ΤΙΝΩΝ ΤΕΙΧΟΣ ΜΕΓΑ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟΝ, ΕΙΠΕ "ΝΗ ΤΟΥΣ
ΘΕΟΥΣ, Ω ΞΕΝΟΙ, ΚΑΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝΙΤΙΣ."
ΕΝ ΑΚΑΔΗΜΕΙΑ ΔΕ ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΔΙΑΛΕΓΟΜΕΝΩΝ
ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ, ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΩΝ ΔΕ ΤΟΝ ΠΑΝΘΟΙΔΑΝ
ΜΕΤΑ ΤΑΥΤΑ ΤΙ ΔΟΚΟΥΣΙΝ ΑΥΤΩ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ, "ΤΙ Δ' ΑΛΛΟ"
ΕΦΗ "Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ; ΟΦΕΛΟΣ Δ' ΟΥΔΕΝ, ΜΗ ΧΡΩΜΕΝΩΝ ΥΜΩΝ
ΑΥΤΟΙΣ."
                       
  ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ Ο ΚΛΕΟΜΒΡΟΤΟΥ
ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ Ο ΚΛΕΟΜΒΡΟΤΟΥ, ΔΗΛΙΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥ-
ΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΛΕΓΟΝΤΩΝ, ΟΤΙ
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟΝ ΤΟΝ ΠΑΡ' ΑΥΤΟΙΣ ΟΥΘ' ΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΝ ΤΗ
ΝΗΣΩ ΤΙΚΤΟΥΣΙΝ ΟΥΘ' ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΗΣΑΝΤΕΣ ΘΑΠΤΟΝΤΑΙ, "ΠΩΣ
<ΑΝ> ΟΥΝ" ΕΦΗ "ΑΥΤΗ ΠΑΤΡΙΣ ΥΜΩΝ ΕΙΗ, ΕΝ Η ΟΥΤΕ ΓΕΓΟΝΕ
ΤΙΣ ΥΜΩΝ ΟΥΤ' ΕΣΤΑΙ;"
ΤΩΝ ΔΕ ΦΥΓΑΔΩΝ ΑΥΤΟΝ ΠΡΟΤΡΕΠΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥΣ
ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ ΑΓΕΙΝ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΙΑΝ ΛΕΓΟΝΤΩΝ ΤΕ ΟΤΙ ΤΟΙΣ
ΟΛΥΜΠΙΟΙΣ ΑΝΑΚΗΡΥΤΤΟΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΥ ΕΣΥΡΙΤΤΟΝ ΑΥΤΟΝ
ΜΟΝΟΙ, "ΤΙ ΟΥΝ ΟΙΣΘΕ" ΕΦΗ "ΤΟΥΣ ΟΤΕ ΕΥ ΕΠΑΣΧΟΝ ΣΥΡΙΤ-
ΤΟΝΤΑΣ ΚΑΚΩΣ ΠΑΘΟΝΤΑΣ ΠΟΙΗΣΕΙΝ;"
ΠΥΝΘΑΝΟΜΕΝΟΥ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΔΙΑ ΤΙ ΤΥΡΤΑΙΟΝ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗΝ
ΕΠΟΙΗΣΑΝΤΟ ΠΟΛΙΤΗΝ, "ΟΠΩΣ" ΕΦΗ "ΜΗΔΕΠΟΤΕ ΞΕΝΟΣ ΦΑΙΝΗ-
ΤΑΙ ΗΜΩΝ ΗΓΕΜΩΝ."
ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΟΝ ΑΣΘΕΝΗ ΜΕΝ ΤΩ ΣΩΜΑΤΙ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥ-
ΟΝΤΑ ΔΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΙΟΥΣ ΚΑΤΑ ΓΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΘΑ-
ΛΑΤΤΑΝ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙΝ, "ΘΕΛΕΙΣ ΟΥΝ" ΕΦΗ "ΔΕΙΞΑΙ ΣΕΑΥΤΟΝ
ΕΚΔΥΣ, ΟΙΟΣ ΩΝ ΗΜΙΝ ΜΑΧΕΣΘΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙΣ;"
ΘΑΥΜΑΖΟΝΤΩΝ ΔΕ ΤΙΝΩΝ ΕΝ ΤΟΙΣ ΛΑΦΥΡΟΙΣ ΤΩΝ ΒΑΡ-
ΒΑΡΩΝ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΝ ΤΗΣ ΕΣΘΗΤΟΣ, "ΚΡΕΙΣΣΟΝ" ΕΦΗ
"ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΥ ΑΞΙΟΥΣ Η ΚΕΚΤΗΣΘΑΙ ΠΟΛΛΟΥ ΑΞΙΑ."
ΜΕΤΑ ΔΕ ΤΗΝ ΕΝ ΠΛΑΤΑΙΑΙΣ ΚΑΤΑ ΜΗΔΩΝ ΓΕΝΟΜΕΝΗΝ
ΝΙΚΗΝ ΤΟΙΣ ΑΜΦ' ΑΥΤΟΝ ΕΚΕΛΕΥΣΕ ΤΟ ΠΡΟΗΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΝ
ΠΕΡΣΙΚΟΝ ΔΕΙΠΝΟΝ ΠΑΡΑΘΕΙΝΑΙ: ΤΟΥΤΟΥ ΔΕ ΘΑΥΜΑΣΤΗΝ
ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΝ ΕΧΟΝΤΟΣ, "ΝΗ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ" ΕΦΗ, "ΛΙΧΝΟΣ ΗΝ Ο
ΠΕΡΣΗΣ, ΟΤΙ ΤΟΣΑΥΤΑ ΕΧΩΝ ΕΠΙ ΤΗΝ ΗΜΕΤΕΡΑΝ ΗΛΘΕ ΜΑΖΑΝ."
                            
ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ Ο ΠΛΕΙΣΤΩΝΑΚΤΟΣ
ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ Ο ΠΛΕΙΣΤΩΝΑΚΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΡΩΤΗ-
ΣΑΝΤΑ, ΔΙΑ ΤΙ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΝΟΜΩΝ ΟΥΔΕΝΑ ΚΙΝΕΙΝ ΕΞΕΣΤΙ
ΠΑΡ' ΑΥΤΟΙΣ, "ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ" ΕΦΗ "ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ, ΟΥ
ΤΑΣ ΑΝΔΡΑΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΚΥΡΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙ."
ΕΠΑΙΝΟΥΝΤΟΣ Δ' ΑΥΤΟΥ ΕΝ ΤΕΓΕΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΦΥΓΗΝ
ΤΟΥΣ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΥΣ, ΕΙΠΕ ΤΙΣ "ΔΙΑ ΤΙ ΟΥΝ ΟΥΚ ΕΜΕΝΕΣ ΕΝ
ΣΠΑΡΤΗ ΑΛΛ' ΕΦΥΓΕΣ;" "ΟΤΙ ΟΥΔ' ΟΙ ΙΑΤΡΟΙ" ΕΦΗ "ΠΑΡΑ
ΤΟΙΣ ΥΓΙΑΙΝΟΥΣΙΝ, ΟΠΟΥ ΔΕ ΟΙ ΝΟΣΟΥΝΤΕΣ, ΔΙΑΤΡΙΒΕΙΝ ΕΙΩ-
ΘΑΣΙΝ."
ΠΥΝΘΑΝΟΜΕΝΟΥ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΑΥΤΟΥ, ΠΩΣ ΑΝ ΔΥΝΗΘΕΙΕΝ
ΤΟΥΣ ΘΡΑΚΑΣ ΝΙΚΗΣΑΙ, "ΕΙ ΤΟΝ <ΜΕΝ> ΙΑΤΡΟΝ" ΕΙΠΕ "ΣΤΡΑ-
ΤΗΓΟΝ, <ΙΑΤΡΟΝ ΔΕ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΟΝ> ΚΑΤΑΣΤΗΣΑΙΜΕΝ." |
ΙΑΤΡΟΥ Δ' ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΕΙΠΟΝΤΟΣ "ΟΥΔΕΝ
ΚΑΚΟΝ ΕΧΕΙΣ", "ΟΥ ΓΑΡ ΣΟΙ" ΕΦΗ "ΙΑΤΡΩ ΧΡΩΜΑΙ;"
ΜΕΜΦΟΜΕΝΟΥ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΑΥΤΟΝ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ, ΔΙΟΤΙ ΙΑΤΡΟΝ
ΤΙΝΑ ΚΑΚΩΣ ΛΕΓΕΙ, ΠΕΙΡΑΝ ΟΥΚ ΕΧΩΝ ΑΥΤΟΥ ΟΥΔ' ΑΔΙΚΗΘΕΙΣ
ΤΙ, "ΟΤΙ" ΕΙΠΕΝ "ΕΙ ΕΛΑΒΟΝ ΑΥΤΟΥ ΠΕΙΡΑΝ, ΟΥΚ ΑΝ ΕΖΩΝ."
ΑΛΛΟΥ Δ' ΙΑΤΡΟΥ ΕΙΠΟΝΤΟΣ ΑΥΤΩ "ΓΕΡΩΝ ΓΕΓΟΝΑΣ",
"ΔΙΟΤΙ" ΕΙΠΕΝ "ΟΥΚ ΕΧΡΗΣΑΜΗΝ ΣΟΙ ΙΑΤΡΩ."
ΚΡΑΤΙΣΤΟΝ Δ' ΕΛΕΓΕ ΤΟΥΤΟΝ ΙΑΤΡΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΝ ΜΗ
ΚΑΤΑΣΗΠΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΑΡΡΩΣΤΟΥΝΤΑΣ ΑΛΛΑ ΤΑΧΙΣΤΑ ΘΑ-
ΠΤΟΝΤΑ.
                                
ΠΕΔΑΡΙΤΟΣ
ΠΕΔΑΡΙΤΟΣ, ΛΕΓΟΝΤΟΣ ΤΙΝΟΣ ΟΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΙΗΣΑΝ ΟΙ
ΠΟΛΕΜΙΟΙ, "ΟΥΚΟΥΝ" ΕΦΗ "ΗΜΕΙΣ ΕΥΚΛΕΕΣΤΕΡΟΙ ΕΣΟΜΕΘΑ:
ΠΛΕΙΟΥΣ ΓΑΡ ΑΠΟΚΤΕΝΟΥΜΕΝ."
ΙΔΩΝ ΔΕ ΤΙΝΑ ΤΗ ΜΕΝ ΦΥΣΕΙ ΜΑΛΑΚΟΝ ΔΙ' ΕΠΙΕΙΚΕΙΑΝ
Δ' ΕΠΑΙΝΟΥΜΕΝΟΝ ΥΠΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΕΦΗ "ΟΥΤ' ΑΝΔΡΑΣ ΓΥΝΑΙ-
ΞΙΝ ΟΜΟΙΟΥΣ ΟΝΤΑΣ ΕΠΑΙΝΕΙΝ ΔΕΙ ΟΥΤΕ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΑΝΔΡΑΣΙΝ, ΕΑΝ
ΜΗ [ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ] ΧΡΕΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΑΒΗ."
ΟΥΚ ΕΓΚΡΙΘΕΙΣ Δ' ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΡΙΑΚΟΣΙΟΥΣ, ΗΤΙΣ ΕΝ ΤΗ
ΠΟΛΕΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΙΜΗ ΤΗ ΤΑΞΕΙ ΗΝ, ΙΛΑΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΙΔΙΩΝ
ΑΠΗΕΙ: ΑΝΑΚΑΛΕΣΑΜΕΝΩΝ Δ' ΑΥΤΟΝ ΤΩΝ ΕΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΝΘΑ-
ΝΟΜΕΝΩΝ ΔΙΟΤΙ ΓΕΛΑ, ΕΙΠΕ "ΔΙΟΤΙ ΣΥΓΧΑΙΡΩ ΤΗ ΠΟΛΕΙ ΤΡΙ-
ΑΚΟΣΙΟΥΣ ΚΡΕΙΤΤΟΝΑΣ ΜΟΥ ΠΟΛΙΤΑΣ ΕΧΟΥΣΗ."
                                    
ΠΛΕΙΣΤΑΡΧΟΣ
ΠΛΕΙΣΤΑΡΧΟΣ <Ο> ΛΕΩΝΙΔΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΠΕΡΩΤΗ-
ΣΑΝΤΑ, ΔΙΑ ΤΙΝ' ΑΙΤΙΑΝ ΟΥΚ ΑΠΟ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ
ΠΡΟΣΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ, "ΟΤΙ" ΕΦΗ "ΕΚΕΙΝΟΙ ΜΕΝ ΑΓΑΝ ΒΑΣΙ-
ΛΕΥΕΙΝ ΕΧΡΗΖΟΝ, ΟΙ Δ' ΕΚΕΙΝΩΝ ΥΣΤΕΡΟΙ ΟΥΔΑΜΩΣ."
ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΓΕΛΟΙΑ ΛΕΓΟΝΤΟΣ, "ΟΥ ΦΥΛΑΞΗ,
Ω ΞΕΝΕ", ΕΦΗ, "ΣΥΝΕΧΩΣ ΓΕΛΟΙΑΖΩΝ, ΟΠΩΣ ΜΗ ΓΕΛΟΙΟΣ ΓΕΝΗ,
ΩΣΠΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΠΑΛΑΙΟΝΤΕΣ ΠΑΛΑΙΣΤΑΙ;"
ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΟΝ ΑΗΔΟΝΑ ΜΙΜΟΥΜΕΝΟΝ "ΗΔΙΟΝ" ΕΦΗ, "Ω ΞΕΝΕ,
ΑΥΤΗΣ ΑΚΟΥΣΑ ΤΗΣ ΑΗΔΟΝΟΣ."
ΛΕΓΟΝΤΟΣ ΔΕ ΤΙΝΟΣ, ΟΤΙ ΚΑΚΟΛΟΓΟΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΝ ΕΠΗΝΕΙ
"ΘΑΥΜΑΖΩ" ΕΦΗ "ΕΙ ΜΗ ΤΙΣ ΑΥΤΩ ΕΙΠΕΝ ΟΤΙ ΑΠΕΘΑΝΟΝ:
ΖΩΝΤΑ ΓΑΡ ΕΚΕΙΝΟΣ ΟΥΔΕΝΑ ΚΑΛΩΣ ΛΕΞΑΙ ΔΥΝΑΤΑΙ."
                               
ΠΛΕΙΣΤΩΝΑΞ
ΠΛΕΙΣΤΩΝΑΞ Ο ΠΑΥΣΑΝΙΟΥ, ΑΤΤΙΚΟΥ ΤΙΝΟΣ ΡΗΤΟΡΟΣ ΤΟΥΣ
ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΥΣ ΑΜΑΘΕΙΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΟΣ, "ΟΡΘΩΣ" ΕΦΗ
"ΛΕΓΕΙΣ: ΜΟΝΟΙ ΓΑΡ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΜΕΙΣ ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΜΕΜΑΘΗ-
ΚΑΜΕΝ ΠΑΡ' ΥΜΩΝ."
                                   
ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ
ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ Ο ΑΛΚΑΜΕΝΟΥΣ, ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΟΣ ΤΙΝΟΣ ΤΟΙΣ
ΕΧΘΡΟΙΣ ΣΥΧΝΑ, "ΟΥ ΣΥΝΙΗΣ" ΕΦΗ "ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ
ΚΑΤΑΝΑΛΙΣΚΩΝ ΜΕΡΟΣ;"
ΕΞΑΓΟΝΤΟΣ Δ' ΑΥΤΟΥ ΤΟ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑ ΕΠΙ ΜΕΣΣΗΝΗΝ,
ΗΡΕΤΟ ΤΙΣ ΕΙ ΤΟΙΣ ΑΔΕΛΦΟΙΣ ΜΑΧΕΣΘΑΙ ΜΕΛΛΕΙ, "ΟΥΚ" ΕΦΗ,
"ΑΛΛ' ΕΠΙ ΤΗΝ ΑΚΛΗΡΩΤΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΒΑΔΙΖΕΙΝ."
 ΑΡΓΕΙΩΝ ΔΕ ΠΑΛΙΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΩΝ ΤΡΙΑΚΟΣΙΩΝ ΜΑΧΗΝ
ΕΚ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΣ ΠΑΝΔΗΜΕΙ ΚΡΑΤΗΘΕΝΤΩΝ, ΤΟΝ ΠΟΛΥΔΩΡΟΝ
ΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΠΑΡΕΚΕΛΕΥΟΝΤΟ ΜΗ ΠΑΡΙΕΝΑΙ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟΝ, ΑΛΛ'
ΕΠΕΛΘΟΝΤΑ ΤΩ ΤΕΙΧΕΙ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΩΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ ΑΙΡΕΙΝ:
ΡΑΣΤΟΝ ΓΑΡ ΕΣΕΣΘΑΙ, ΤΩΝ ΜΕΝ ΑΝΔΡΩΝ ΑΠΟΛΩΛΟΤΩΝ, ΤΩΝ
ΓΥΝΑΙΚΩΝ Δ' ΑΠΟΛΕΛΕΙΜΜΕΝΩΝ: ΕΦΗ ΟΥΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ "ΤΟ
ΜΕΝ ΕΚ ΤΟΥ ΙΣΟΥ ΜΑΧΟΜΕΝΟΝ ΝΙΚΑΝ ΤΟΥΣ ΕΝΑΝΤΙΟΥΜΕΝΟΥΣ
ΕΣΤΙ ΜΟΙ ΚΑΛΟΝ, ΤΟ Δ' ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕΜΑΧΗ-
ΜΕΝΟΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΝ ΛΑΒΕΙΝ ΟΥ ΔΙΚΑΙΟΝ ΤΙΘΕΜΑΙ.
ΕΙΝΑΙ: ΗΛΘΟΝ ΓΑΡ ΧΩΡΑΝ ΑΠΟΛΑΒΕΙΝ ΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣΘΑΙ ΠΟΛΙΝ."
ΕΡΩΤΗΘΕΙΣ ΔΕ ΔΙΑ ΤΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΕΜΟΝ ΚΙΝ-
ΔΥΝΕΥΟΥΣΙΝ ΑΝΔΡΕΙΩΣ, "ΟΤΙ" ΕΦΗ "ΑΙΔΕΙΣΘΑΙ ΤΟΥΣ ΗΓΕ-
ΜΟΝΑΣ ΕΜΑΘΟΝ, ΟΥ ΦΟΒΕΙΣΘΑΙ."
                                 
ΠΟΛΥΚΡΑΤΙΔΑΣ
ΠΟΛΥΚΡΑΤΙΔΑΣ ΠΡΕΣΒΕΥΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΣΤΡΑ-
ΤΗΓΟΥΣ ΜΕΘ' ΕΤΕΡΩΝ, ΕΡΟΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΝ ΠΟΤΕΡΟΝ ΙΔΙΑ ΠΑΡΕΙ-
ΣΙΝ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΕΜΦΘΗΣΑΝ, "ΑΙΚΑ ΤΥΧΩΜΕΝ, ΔΗΜΟΣΙΑ"
ΕΙΠΕΝ, "ΕΙ ΔΕ ΜΗ, ΙΔΙΑ."
                                
  ΦΟΙΒΙΔΑΣ
ΦΟΙΒΙΔΑΣ, ΠΡΟ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΤΟΥ ΛΕΥΚΤΡΙΚΟΥ ΛΕΓΟΝ-
ΤΩΝ ΤΙΝΟΣ ΔΕΙΞΕΙΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑΝ ΤΑΥΤΗΝ ΤΟΝ ΑΓΑΘΟΝ, ΠΟΛΛΟΥ
ΤΗΝ ΗΜΕΡΑΝ ΕΦΗΣΕΝ ΑΞΙΑΝ ΕΙΝΑΙ, ΔΥΝΑΜΕΝΗΝ ΤΟΝ ΑΓΑΘΟΝ ΔΕΙΞΑΙ.
                                   
ΣΟΟΣ
ΣΟΟΝ | ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΝ ΧΩΡΙΩ ΧΑΛΕΠΩ ΚΑΙ ΑΝΥΔΡΩ ΠΟΛΙΟΡ-
ΚΟΥΜΕΝΟΝ ΥΠΟ ΚΛΕΙΤΟΡΙΩΝ ΟΜΟΛΟΓΗΣΑΙ ΤΗΝ ΔΟΡΙΚΤΗΤΟΝ ΑΥΤΟΙΣ
<ΑΝ> ΑΦΕΙΝΑΙ ΓΗΝ, ΕΙ ΠΙΟΙΕΝ <ΟΙ> ΜΕΤ' ΑΥΤΟΥ ΠΑΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΣ
ΠΛΗΣΙΟΝ ΠΗΓΗΣ: ΕΦΡΟΥΡΟΥΝ Δ' ΑΥΤΗΝ ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΟΙ. ΓΕΝΟ-
ΜΕΝΩΝ ΔΕ ΤΩΝ ΟΡΚΩΝ, ΣΥΝΑΓΑΓΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΜΕΘ' ΕΑΥΤΟΥ ΔΙ-
ΔΟΝΑΙ ΤΩ ΜΗ ΠΙΟΝΤΙ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΝ: ΟΥΔΕΝΟΣ ΔΕ ΚΑΡΤΕΡΗ-
ΣΑΝΤΟΣ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΩΝ ΠΙΟΝΤΩΝ, ΑΥΤΟΝ ΕΠΙ ΠΑΣΙ ΚΑΤΑΒΑΝΤΑ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΡΡΑΜΕΝΟΝ, ΕΤΙ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΩΝ ΠΑΡΟΝΤΩΝ, ΑΠΕΛ-
ΘΕΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΩΡΑΝ ΚΑΤΑΣΧΕΙΝ ΩΣ ΜΗ ΠΙΟΝΤΑ.
                               
ΤΗΛΕΚΛΟΣ
ΤΗΛΕΚΛΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΙΠΟΝΤΑ, ΟΤΙ Ο ΠΑΤΗΡ ΛΕΓΕΙ
ΚΑΚΩΣ ΑΥΤΟΝ, "ΕΙ ΜΗ ΑΥΤΩ" ΕΦΗ "ΛΕΚΤΟΝ ΗΝ, ΟΥΚ ΑΝ ΕΛΕΓΕΝ."
ΕΙΠΟΝΤΟΣ ΔΕ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ, ΟΤΙ ΟΥΧ ΟΜΟΙΩΣ ΑΥΤΩ ΠΡΟΣ-
ΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΑΙ ΩΣ ΕΚΕΙΝΩ ΟΝΤΙ ΕΚ ΤΩΝ ΑΥΤΩΝ, ΑΓΝΩ-
ΜΟΝΕΣΤΕΡΟΝ ΔΕ, ΕΙΠΕ "ΣΥ ΓΑΡ ΟΥΚ ΟΙΔΑΣ ΑΔΙΚΕΙΣΘΑΙ, ΕΓΩ ΔΕ."
ΕΡΩΤΗΘΕΙΣ ΔΕ ΔΙΑ ΤΙ ΕΘΟΣ ΠΑΡ' ΑΥΤΟΙΣ ΕΣΤΙ ΤΟΥΣ
ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΤΟΙΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΙΣ ΕΞΑΝΙΣΤΑΣΘΑΙ, "ΟΠΩΣ" ΕΦΗ
"ΠΕΡΙ ΤΟΥΣ ΜΗ ΠΡΟΣΗΚΟΝΤΑΣ ΟΥΤΩΣ ΕΧΟΝΤΕΣ ΤΙΜΗΣ ΜΑΛΛΟΝ
ΤΙΜΩΣΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΑΣ."
ΠΥΘΟΜΕΝΟΥ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΠΟΣΗΝ ΚΕΚΤΗΝΑΙ ΟΥΣΙΑΝ, ΕΦΗ
"ΟΥ ΠΛΕΙΩ ΤΗΣ ΙΚΑΝΗΣ."
                            
ΧΑΡΙΛΛΟΣ
ΧΑΡΙΛΛΟΣ ΕΡΩΤΗΘΕΙΣ ΔΙΑ ΤΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ Ο ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ
ΟΥΤΩΣ ΟΛΙΓΟΥΣ ΕΘΗΚΕΝ, "ΟΤΙ" ΕΦΗ "ΤΟΙΣ ΟΛΙΓΑ ΛΕΓΟΥΣΙΝ
ΟΛΙΓΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΩΝ ΕΣΤΙ ΧΡΕΙΑ."
ΠΥΝΘΑΝΟΜΕΝΟΥ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΔΙΑ ΤΙ ΤΑΣ ΜΕΝ ΚΟΡΑΣ ΑΚΑ-
ΛΥΠΤΟΥΣ, ΤΑΣ ΔΕ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΕΓΚΕΚΑΛΥΜΜΕΝΑΣ ΕΙΣ ΤΟΥΜΦΑΝΕΣ
ΑΓΟΥΣΙΝ, "ΟΤΙ" ΕΦΗ "ΤΑΣ ΜΕΝ ΚΟΡΑΣ ΑΝΔΡΑΣ ΕΥΡΕΙΝ ΔΕΙ, ΤΑΣ
ΔΕ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΩΖΕΙΝ ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΑΣ."
ΤΩΝ ΔΕ ΕΙΛΩΤΩΝ ΤΙΝΟΣ ΘΡΑΣΥΤΕΡΟΝ ΑΥΤΩ ΠΡΟΣΦΕΡΟ-
ΜΕΝΟΥ, "ΕΙ ΜΗ ΩΡΓΙΖΟΜΗΝ" ΕΙΠΕ, "ΚΑΤΕΚΤΑΝΟΝ ΑΝ ΣΕ."
ΕΡΩΤΗΣΑΝΤΟΣ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΑΥΤΟΝ ΤΙΝΑ ΝΟΜΙΖΕΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΝ
ΑΡΙΣΤΗΝ, ΕΦΗ "ΕΝ Η ΑΝ ΠΕΡΙ ΑΡΕΤΗΣ ΠΛΕΙΣΤΟΙ ΠΟΛΙΤΕΥ-
ΟΜΕΝΟΙ ΠΡΟΣ ΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΝΕΥ ΣΤΑΣΕΩΣ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ ΘΕ-
ΛΩΣΙ."
ΠΥΝΘΑΝΟΜΕΝΟΥ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΔΙΑ ΤΙ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
ΞΟΑΝΑ ΜΕΘ' ΟΠΛΩΝ ΙΔΡΥΤΑΙ ΠΑΡ' ΑΥΤΟΙΣ, "ΟΠΩΣ" ΕΦΗ
"ΜΗΤΕ ΤΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΟΝΕΙΔΗ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΔΙΑ ΤΗΝ
ΔΕΙΛΙΑΝ ΕΠΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΩΜΕΝ, ΜΗΤΕ ΟΙ ΝΕΟΙ ΤΟΙΣ
ΘΕΟΙΣ ΑΝΟΠΛΟΙ<Σ> ΕΥΧΩΝΤΑΙ."
ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΟΝ ΠΥΘΟΜΕΝΟΝ ΔΙΑ ΤΙ ΚΟΜΩΣΙΝ ΕΙΠΕΝ ΟΤΙ
"ΤΩΝ ΚΟΣΜΩΝ Ο ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΔΑΠΑΝΟΣ ΟΥΤΟΣ ΕΣΤΙ."
---
ΣΑΜΙΩΝ ΠΡΕΣΒΕΥΤΑΙΣ ΜΑΚΡΟΛΟΓΟΥΣΙΝ ΕΦΑΣΑΝ ΟΙ ΣΠΑΡ-
ΤΙΑΤΑΙ "ΤΑ ΜΕΝ ΠΡΩΤΑ ΕΠΙΛΕΛΑΘΑΜΕΣ, ΤΑ ΔΕ ΥΣΤΕΡΑ ΟΥ ΣΥΝ-
ΗΚΑΜΕΣ ΔΙΑ ΤΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΕΠΙΛΕΛΑΣΘΑΙ."
ΡΗΤΟΡΟΣ ΜΑΚΡΟΝ ΚΑΤΑΤΕΙΝΑΝΤΟΣ ΛΟΓΟΝ ΚΑΙ ΤΑΣ ΑΠΟ-
ΚΡΙΣΕΙΣ ΑΙΤΟΥΝΤΟΣ, ΙΝΑ ΤΟΙΣ ΠΟΛΙΤΑΙΣ ΑΠΑΓΓΕΙΛΗ, "ΑΠ-
ΑΓΓΕΛΝΕ ΤΟΙΝΥΝ" ΕΦΑΣΑΝ "ΟΤΙ ΜΟΛΙΣ ΜΕΝ ΣΥ ΕΠΑΥΣΩ ΛΕΓΩΝ,
ΜΟΛΙΣ ΔΕ ΗΜΕΙΣ ΑΚΟΥΟΝΤΕΣ."
ΠΡΟΣ ΘΗΒΑΙΟΥΣ ΠΕΡΙ ΤΙΝΩΝ ΑΝΤΙΛΕΓΟΝΤΑΣ "Η ΦΡΟ-
ΝΕΙΝ" ΕΙΠΟΝ "ΔΕΙ ΕΛΑΣΣΟΝ Η ΔΥΝΑΣΘΑΙ ΜΕΙΖΟΝ."
ΛΑΚΩΝ ΕΡΩΤΗΘΕΙΣ, ΔΙ' ΗΝ ΑΙΤΙΑΝ ΤΑΣ ΤΟΥ ΠΩΓΩΝΟΣ
ΤΡΙΧΑΣ ΕΠΙ ΠΟΛΥ ΚΟΜΑ, ΕΙΠΕΝ "ΙΝΑ ΒΛΕΠΩΝ ΤΑΣ ΠΟΛΙΑΣ
ΜΗΔΕΝ ΑΝΑΞΙΟΝ ΑΥΤΩΝ ΠΡΑΤΤΩ."
ΑΛΛΟΣ ΠΥΘΟΜΕΝΟΥ ΤΙΝΟΣ "ΔΙΑ ΤΙ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΙΣ ΒΡΑΧΕΣΙ
ΧΡΗΣΘΕ;" "ΙΝΑ ΠΛΗΣΙΟΝ" ΕΙΠΕ "ΤΟΙΣ ΠΟΛΕΜΙΟΙΣ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΙΚΩΜΕΣ."
ΕΠΑΙΝΟΥΝΤΟΣ ΤΙΝΟΣ ΤΟΥΣ <ΑΡΓΕΙΟΥΣ ΩΣ> ΑΡΙΣΤΟΥΣ
ΜΑΧΗΤΑΣ, ΛΑΚΩΝ ΕΙΠΕΝ "ΕΝ ΤΡΟΙΑ."
ΕΤΕΡΟΣ ΑΚΟΥΣΑΣ ΔΕΙΠΝΗΣΑΝΤΑΣ ΤΙΝΑΣ ΒΙΑΣΑΣΘΑΙ ΠΙ-
ΝΕΙΝ "ΜΗ ΚΑΙ ΕΣΘΙΕΙΝ" ΕΙΠΕ "ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ;"
ΠΙΝΔΑΡΟΥ ΔΕ ΓΡΑΨΑΝΤΟΣ 

ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΡΕΙΣΜΑ ΑΘΗΝΑΙ
 
ΛΑΚΩΝ ΕΦΗ ΚΑΤΑΠΕΣΕΙΝ ΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΧΟΥΜΕΝΗΝ ΕΡΕΙ-
ΣΜΑΤΙ ΤΟΙΟΥΤΩ.
ΕΠΕΙ Δ' ΙΔΩΝ ΤΙΣ ΕΝ ΠΙΝΑΚΙ ΓΡΑΠΤΩ ΛΑΚΩΝΑΣ ΥΠ'
ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΣΦΑΤΤΟΜΕΝΟΥΣ ΕΛΕΓΕ "ΑΝΔΡΕΙΟΙ Γ' ΑΘΗΝΑΙΟΙ",
ΛΑΚΩΝ ΥΠΟΤΥΧΩΝ "ΕΝ ΤΩ ΠΙΝΑΚΙ" ΕΙΠΕ.
ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΙΝΑ ΠΡΟΣΙΕΜΕΝΟΝ ΤΑΣ ΕΚ ΔΙΑΒΟΛΗΣ ΒΛΑΣ-
ΦΗΜΙΑΣ ΛΑΚΩΝ ΕΙΠΕ "ΠΑΥΣΑΙ ΚΑΤ' ΕΜΟΥ ΤΑ ΩΤΑ ΧΟΡ-
ΗΓΩΝ."
ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΟΝ ΚΟΛΑΖΟΜΕΝΟΝ ΚΑΙ ΛΕΓΟΝΤΑ "ΑΚΩΝ
ΗΜΑΡΤΟΝ" ΕΙΠΕ ΤΙΣ "ΑΚΩΝ ΤΟΙΝΥΝ ΚΑΙ ΚΟΛΑΖΟΥ."
ΙΔΩΝ ΤΙΣ ΕΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΘΑΚΕΥΟΝΤΑΣ ΕΠΙ ΔΙΦΡΩΝ
ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ "ΜΗ ΓΕΝΟΙΤΟ" ΕΙΠΕΝ "ΕΝΤΑΥΘΑ ΚΑΘΙΣΑΙ, ΟΘΕΝ
ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ <ΥΠ>ΕΞΑΝΑΣΤΗΝΑΙ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΩ."
ΧΙΩΝ ΠΟΤΕ ΚΑΤ' ΕΠΙΔΗΜΙΑΝ ΑΠΟ ΔΕΙΠΝΟΥ ΕΜΕΣΑΝ-
ΤΩΝ ΕΝ ΤΩ ΕΦΟΡΕΙΩ ΚΑΙ ΧΕΣΑΝΤΩΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΔΙΦΡΩΝ, ΕΝΘΑ
ΟΙ ΕΦΟΡΟΙ ΕΚΑΘΗΝΤΟ, | ΤΟ ΜΕΝ ΠΡΩΤΟΝ ΙΣΧΥΡΩΣ ΑΝΕΖΗΤΟΥΝ
ΤΟΥΣ ΠΟΙΗΣΑΝΤΑΣ ΜΗ ΠΟΛΙΤΑΙ ΤΥΓΧΑΝΟΥΣΙΝ: ΩΣ Δ' ΗΣΘΟΝΤΟ
ΟΤΙ ΧΙΟΙ ΗΣΑΝ, ΕΚΗΡΥΞΑΝ <ΟΤΙ> ΤΟΙΣ ΧΙΟΙΣ ΕΦΙΑΣΙΝ ΑΣΕΛ-
ΓΑΙΝΕΙΝ.
ΕΠΕΙ ΔΕ ΤΙΣ ΤΩΝ ΑΜΥΓΔΑΛΩΝ ΤΑΣ ΣΚΛΗΡΑΣ ΕΩΡΑ
ΔΙΠΛΑΣΙΟΥ ΠΩΛΟΥΜΕΝΑΣ, "ΜΗ ΣΠΑΝΙΟΙ" ΕΦΗ "ΟΙ ΛΙΘΟΙ;"
ΤΙΛΑΣ ΤΙΣ ΑΗΔΟΝΑ ΚΑΙ ΒΡΑΧΕΙΑΝ ΠΑΝΥ ΣΑΡΚΑ ΕΥΡΩΝ
ΕΙΠΕ "ΦΩΝΑ ΤΥ ΤΙΣ ΕΣΣΙ ΚΑΙ ΟΥΔΕΝ ΑΛΛΟ."
ΙΔΩΝ ΤΙΣ ΤΩΝ ΛΑΚΩΝΩΝ ΔΙΟΓΕΝΗ ΤΟΝ ΚΥΝΑ ΠΕΡΙ-
ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑ ΑΝΔΡΙΑΝΤΑ ΧΑΛΚΕΟΝ, ΨΥΧΟΥΣ ΟΝΤΟΣ ΣΦΟΔΡΟΥ,
ΕΠΥΘΕΤΟ ΕΙ ΡΙΓΟΙ: ΑΡΝΗΣΑΜΕΝΟΥ ΔΕ, "ΤΙ ΟΥΝ" ΕΦΗ "ΜΕΓΑ ΠΟΙΕΙΣ;"
ΟΝΕΙΔΙΣΘΕΙΣ ΤΙΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΟΝΤΙΩΝ ΕΙΣ ΔΕΙΛΙΑΝ ΥΠΟ
ΛΑΚΩΝΟΣ, "ΑΛΛΑ ΜΗΝ" ΕΦΗ "ΟΥΚ ΟΛΙΓΑ ΤΗΣ ΑΛΛΟΤΡΙΑΣ
ΕΧΟΜΕΝ:" Ο ΔΕ "ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΑΡΑ" ΕΦΗ "ΔΕΙΛΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ
ΑΔΙΚΟΙ ΕΣΤΕ."
ΚΑΤ' ΕΠΙΔΗΜΙΑΝ ΤΙΣ ΕΝ ΣΠΑΡΤΗ ΚΡΗΠΙΔΟΥΜΕΝΟΣ
ΟΡΘΟΣ ΕΠΙ ΘΑΤΕΡΟΥ ΣΚΕΛΟΥΣ ΕΙΠΕ ΠΡΟΣ ΛΑΚΩΝΑ "ΟΥΚ ΑΝ
ΟΙΜΑΙ ΣΕ, Ω ΛΑΚΩΝ, ΤΟΣΟΥΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣ ΟΣΟΝ
ΕΓΩ ΣΤΗΝΑΙ." ΚΑΙ ΟΣ ΥΠΟΛΑΒΩΝ "ΟΥ ΓΑΡ" ΕΦΗ: "ΤΩΝ ΜΕΝΤΟΙ ΧΗΝΩΝ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΟΣΤΙΣ ΟΥ."
ΜΕΓΑΛΥΝΟΜΕΝΟΥ ΤΙΝΟΣ ΕΠΙ ΤΗ ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ, ΕΙΠΕ
ΤΙΣ ΛΑΚΩΝ "ΑΛΛΑ ΝΗ ΤΩ ΣΙΩ ΤΕΧΝΗ ΑΝΕΥ ΤΟΥ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
ΗΦΘΑΙ ΟΥΤΕ ΕΣΤΙΝ ΟΥΤΕ ΜΗΠΟΤΕ ΓΕΝΗΤΑΙ."
ΑΡΓΕΙΟΥ ΠΟΤΕ ΕΙΠΟΝΤΟΣ "ΠΟΛΛΟΙ ΤΑΦΟΙ ΠΑΡ' ΗΜΙΝ
ΕΙΣΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ", ΛΑΚΩΝ ΕΙΠΕ "ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΠΑΡ' ΗΜΙΝ
ΑΡΓΕΙΩΝ ΟΥΔΕ ΕΙΣ", ΩΣ ΑΥΤΩΝ ΜΕΝ ΠΟΛΛΑΚΙΣ ΑΡΓΟΥΣ ΕΠΙ-
ΒΕΒΗΚΟΤΩΝ ΑΡΓΕΙΩΝ ΔΕ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΟΥΔΕΠΟΤΕ.
ΛΑΚΩΝ ΑΙΧΜΑΛΩΤΙΣΘΕΙΣ ΚΑΙ ΠΙΠΡΑΣΚΟΜΕΝΟΣ, ΤΟΥ
ΚΗΡΥΚΟΣ ΛΕΓΟΝΤΟΣ "ΛΑΚΩΝΑ ΠΩΛΩ", ΕΠΕΣΤΟΜΙΣΕΝ ΕΙΠΩΝ
"ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΝ ΚΗΡΥΣΣΕ."
ΤΩΝ ΠΑΡΑ ΛΥΣΙΜΑΧΩ ΣΤΡΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΕΡΩΤΗΘΕΙΣ
ΤΙΣ ΥΠ' ΑΥΤΟΥ, ΜΗΤΙ ΤΩΝ ΕΙΛΩΤΩΝ ΕΣΤΙ, "ΣΥ Δ'ΟΙΕΙ" ΕΦΗ
"ΕΠΙ ΤΟ ΠΑΡΑ ΣΟΥ ΤΕΤΡΩΒΟΛΟΝ ΛΑΚΩΝΑ ΗΞΕΙΝ;"
ΟΤΕ ΘΗΒΑΙΟΙ ΝΙΚΗΣΑΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΛΑΚΩΝΑΣ ΕΝ ΛΕΥΚ-
ΤΡΟΙΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΠΑΡΗΣΑΝ ΤΟΝ ΕΥΡΩΤΑΝ, ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛ-
ΑΥΧΩΝ ΕΙΠΕ "ΠΟΥ ΝΥΝ ΕΙΣΙΝ ΟΙ ΛΑΚΩΝΕΣ;" ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ
ΛΗΦΘΕΙΣ ΥΠ' ΑΥΤΩΝ "ΟΥ ΠΑΡΕΙΣΙΝ" ΕΦΗ: "ΟΥ ΓΑΡ ΑΝ ΥΜΕΙΣ
ΔΕΥΡΟ ΗΛΘΕΤΕ."
ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΑΞΙΟΥΝΤΩΝ, ΟΤΕ ΠΑΡΕΔΩΚΑΝ ΤΟ ΑΣΤΥ,
ΣΑΜΟΝ ΑΥΤΟΙΣ ΜΟΝΗΝ ΕΑΣΑΙ, ΕΙΠΟΝ "ΟΤΑΝ ΑΥΤΩΝ ΗΤΕ, ΤΟΤΕ
ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΧΕΙΝ ΖΗΤΕΙΤΕ:" ΑΦ' ΟΥ ΚΑΙ Η ΠΑΡΟΙΜΙΑ (Par. gr. II 571)

"ΟΣ ΑΥΤΟΣ ΑΥΤΟΝ ΟΥΚ ΕΧΕΙ, ΣΑΜΟΝ ΘΕΛΕΙ."

ΠΟΛΙΝ ΤΙΝΑ ΚΑΤΑ ΚΡΑΤΟΣ ΕΛΟΝΤΩΝ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΩΝ,
ΟΙ ΕΦΟΡΟΙ ΕΙΠΟΝ "ΟΙΧΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΛΑΙΣΜΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ: [ΟΥΚΕΤΙ
ΕΞΟΥΣΙΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΑΣ ΟΙ ΝΕΟΙ]."
ΑΛΛΗΝ ΠΟΛΙΝ ΥΠΙΣΧΝΟΥΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΥΤΩΝ
ΤΕΛΕΟΝ ΑΦΑΝΙΕΙΝ ΗΝ ΣΥΜΒΕΒΗΚΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑΚΙΣ ΠΑΡ-
ΕΧΘΗΣΘΑΙ ΤΟΙΣ ΛΑΚΩΣΙΝ, ΟΥΚ ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ, ΦΑΜΕΝΟΙ "ΜΗΔΑ-
ΜΩΣ ΑΦΑΝΙΣΗΣ ΜΗΔ' ΑΝΕΛΗΣ ΤΗΝ ΑΚΟΝΗΝ ΤΩΝ ΝΕΩΝ."
 ΤΟΙΣ ΠΑΛΑΙΟΥΣΙ ΠΑΙΔΟΤΡΙΒΑΣ ΟΥΚ ΕΦΙΣΤΑΝΟΝ, ΙΝΑ ΜΗ
ΤΕΧΝΗΣ ΑΛΛ' ΑΡΕΤΗΣ Η ΦΙΛΟΤΙΜΙΑ ΓΕΝΗΤΑΙ. ΔΙΟ ΚΑΙ ΛΥΣ-
ΑΝΔΡΟΣ ΕΡΩΤΩΜΕΝΟΣ, ΟΠΩΣ Ο ΧΑΡΩΝ ΕΝΙΚΗΣΕΝ ΑΥΤΟΝ, "ΤΑ 
ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΙΑ" ΕΙΠΕ.
ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΟΣ, ΟΤΕ ΕΙΣ ΤΗΝ ΧΩΡΑΝ ΑΥΤΩΝ
ΠΑΡΕΓΕΝΕΤΟ, ΠΟΤΕΡΟΝ ΒΟΥΛΟΝΤΑΙ ΦΙΛΙΟΝ ΕΛΘΕΙΝ Η ΠΟΛΕΜΙΟΝ
ΑΥΤΟΝ, ΑΝΤΕΦΩΝΗΣΑΝ "ΟΥΔΕΤΕΡΟΝ."
ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΝ ΤΙΝΑ ΔΙΑΠΕΜΨΑΜΕΝΟΙ ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΓΟΝΟΝ
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΠΥΘΟΜΕΝΟΙ ΟΤΙ ΕΚΑΛΕΣΕΝ ΑΥΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ,
ΕΖΗΜΙΩΣΑΝ, ΚΑΙΤΟΙ ΜΕΔΙΜΝΟΝ ΠΥΡΩΝ ΕΚΑΣΤΩ ΠΑΡ΄ΑΥΤΟΥ
ΣΙΤΟΔΕΙΑΣ ΟΥΣΗΣ ΚΟΜΙΖΟΝΤΑ.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΓΚΑΛΟΥΝΤΟΣ ΟΤΙ ΕΝΑ ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΝ ΕΠΕΜ-
ΨΑΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ, "ΟΥΧ ΙΚΑΝΟΣ ΟΥΝ" ΕΙΠΟΝ, "ΕΙ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΕΙΣ;"
ΕΝΕΓΚΑΝΤΟΣ ΤΙΝΟΣ ΑΡΙΣΤΗΝ ΓΝΩΜΗΝ ΜΟΧΘΗΡΟΥ, ΤΑΥ-
ΤΗΝ ΜΕΝ ΑΠΕΔΕΞΑΝΤΟ, ΠΕΡΙΕΛΟΜΕΝΟΙ ΔΕ ΤΟΥΤΟΥ ΠΕΡΙΕΘΗΚΑΝ
ΕΤΕΡΩ ΚΑΛΩΣ ΒΕΒΙΩΚΟΤΙ.
ΑΔΕΛΦΩΝ ΠΡΟΣ ΑΛΛΗΛΟΥΣ ΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ
ΕΖΗΜΙΩΣΑΝ, ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΥΙΕΙΣ ΣΤΑΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΠΕΡΙΟΡΑ.
ΨΑΛΤΗΝ ΕΠΙΔΗΜΗΣΑΝΤΑ ΕΖΗΜΙΩΣΑΝ, ΟΤΙ ΔΑΚΤΥΛΟΙΣ
ΚΙΘΑΡΙΖΕΙ.
ΔΥΟ ΠΑΙΔΕΣ ΕΜΑΧΟΝΤΟ, ΑΤΕΡΟΣ Δ΄ΑΥΤΩΝ ΤΟΝ ΕΤΕΡΟΝ
ΕΤΡΩΣΕ ΔΡΕΠΑΝΩ ΠΛΗΓΗ ΘΑΝΑΣΙΜΩ: ΤΩΝ ΔΕ ΣΥΝΗΘΩΝ
ΠΑΙΔΩΝ, ΕΠΕΙ ΔΙΑΛΥΕΣΘΑΙ ΕΜΕΛΛΕΝ, ΕΠΑΓΓΕΛΛΟΜΕΝΩΝ ΑΜΥ-
ΝΕΙΣΘΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΙΡΗΣΕΙΝ ΤΟΝ ΠΛΗΞΑΝΤΑ, "ΜΗΔΑΜΩΣ" ΕΙΠΕ |
"ΠΡΟΣ ΘΕΩΝ, ΟΥ ΓΑΡ ΔΙΚΑΙΟΝ: ΚΑΙ ΓΑΡ ΑΝ ΕΓΩ ΕΠΟΙΗΣΑ
ΤΟΥΤΟ, ΕΙ ΕΦΘΑΣΑ ΚΑΙ ΑΓΑΘΟΣ ΕΓΕΝΟΜΗΝ."
ΕΤΕΡΟΝ ΠΑΙΔΑΡΙΟΝ, ΕΠΕΙ ΠΑΡΗΝ Ο ΚΑΙΡΟΣ, ΕΝ Ω ΚΛΕ-
ΠΤΕΙΝ ΝΕΝΟΜΙΣΤΟ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΠΑΙΔΑΣ Ο ΤΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΙΤΟ
ΚΑΙ ΜΗ ΛΑΘΕΙΝ ΑΙΣΧΡΟΝ ΗΝ, ΩΝ ΟΙ ΣΥΝ ΑΥΤΩ ΠΑΙΔΕΣ ΖΩΝ
ΕΚΛΕΨΑΝ ΑΛΩΠΕΚΙΟΝ ΚΑΙ ΕΔΟΣΑΝ ΑΥΤΩ ΦΥΛΑΤΤΕΙΝ, ΠΑΡΑ-
ΓΕΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΛΩΛΕΚΟΤΩΝ ΕΠΙ ΖΗΤΗΣΙΝ, ΕΤΥΧΕ ΜΕΝ
ΥΠΟΒΑΛΩΝ ΤΟ ΑΛΩΠΕΚΙΟΝ ΥΠΟ ΤΟ ΑΥΤΟΥ ΙΜΑΤΙΟΝ, ΑΓΡΙΑΙ-
ΝΟΝΤΟΣ ΔΕ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΥ ΠΛΕΥΡΑΝ ΚΑΤΕΣΘΙΟΝΤΟΣ
ΜΕΧΡΙ ΤΩΝ ΣΠΛΑΓΧΝΩΝ ΗΡΕΜΕΙ, ΙΝΑ ΜΗ ΓΕΝΗΤΑΙ ΚΑΤΑΦΑΝΗΣ.
ΩΣ Δ' ΥΣΤΕΡΟΝ ΕΚΕΙΝΩΝ ΑΠΕΛΘΟΝΤΩΝ ΕΘΕΑΣΑΝΤΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ
ΟΙ ΠΑΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΜΕΜΦΟΝΤΟ, ΛΕΓΟΝΤΕΣ ΑΜΕΙΝΟΝ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΟΝ
ΠΟΙΗΣΑΙ ΤΟ ΑΛΩΠΕΚΙΟΝ Η ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ ΚΡΥΠΤΕΙΝ, "ΟΥ ΜΕΝ
ΟΥΝ" ΕΙΠΕΝ, "ΑΛΛΑ ΚΡΕΙΤΤΟΝ ΤΑΙΣ ΑΛΓΗΔΟΣΙ ΜΗ ΕΝΔΟΝΤΑ ΤΕ-
ΛΕΥΤΑΝ Η ΠΕΡΙΦΩΡΟΝ ΓΕΝΟΜΕΝΟΝ ΔΙΑ ΜΑΛΑΚΙΑΝ ΤΟ ΖΗΝ
ΑΙΣΧΡΩΣ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΑΣΘΑΙ."
ΠΕΡΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΤΙΝΕΣ ΛΑΚΩΣΙ ΚΑΘ' ΟΔΟΝ ΕΙΠΟΝ "ΕΥΤΥΧΗ-
ΚΑΤΕ, ΑΡΤΙΩΣ ΕΝΤΕΥΘΕΝ ΛΗΣΤΩΝ ΑΠΙΟΝΤΩΝ." ΟΙ ΔΕ "ΟΥ ΜΑ
ΤΟΝ ΕΝΥΑΛΙΟΝ, ΑΛΛ' ΕΚΕΙΝΟΙ ΜΗ ΠΕΡΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΗΜΙΝ."
ΛΑΚΩΝ ΕΡΩΤΗΘΕΙΣ ΤΙ ΕΠΙΣΤΑΤΑΙ, ΕΙΠΕΝ "ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΙΝΑΙ."
ΠΑΙΣ ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΙΣΘΕΙΣ ΥΠ' ΑΝΤΙΓΟΝΟΥ
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΚΑΙ ΠΡΑΘΕΙΣ ΤΑ ΜΕΝ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΥΠΗΚΟΟΣ
ΗΝ ΤΩ ΠΡΙΑΜΕΝΩ, ΟΣΑ ΩΕΤΟ ΠΡΟΣΗΚΕΙΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩ ΠΟΙΕΙΝ:
ΩΣ ΔΕ ΠΡΟΣΕΤΑΞΕ ΑΜΙΔΑ ΚΟΜΙΖΕΙΝ, ΟΥΚ ΗΝΕΣΧΕΤΟ ΕΙΠΩΝ
"ΟΥ ΔΟΥΛΕΥΣΩ." ΕΝΙΣΤΑΜΕΝΟΥ Δ' ΕΚΕΙΝΟΥ, ΑΝΑΒΑΣ ΕΠΙ ΤΟΝ
ΚΕΡΑΜΟΝ ΚΑΙ ΕΙΠΩΝ "ΕΙΣΗ ΤΗΝ ΩΝΗΣ" ΕΒΑΛΕΝ ΕΑΥΤΟΝ ΚΑΤΩ
ΚΑΙ ΕΤΕΛΕΥΤΑ.
ΕΤΕΡΟΣ ΠΩΛΟΥΜΕΝΟΣ, ΕΙΠΟΝΤΟΣ ΤΙΝΟΣ "ΕΑΝ ΑΓΟΡΑΣΩ
ΣΕ, ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΕΣΗ;" "ΚΑΝ ΜΗ ΑΓΟΡΑΣΗΣ" ΕΙΠΕΝ.
ΑΛΛΟΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΣ ΠΙΠΡΑΣΚΟΜΕΝΟΣ, ΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΣ
ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΟΣ ΑΝΔΡΑΠΟΔΟΝ ΠΩΛΕΙΝ, "ΚΑΤΑΡΑΤΕ" ΕΙΠΕΝ, "ΟΥΚ
ΕΡΕΙΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΝ;"
ΛΑΚΩΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΣΠΙΔΟΣ ΜΥΙΑΝ ΕΧΩΝ ΕΠΙΣΗΜΟΝ ΚΑΙ 
ΤΑΥΤΗΝ ΟΥ ΜΕΙΖΩ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ, ΩΣ ΚΑΤΑΓΕΛΩΝΤΕΣ ΤΙΝΕΣ
ΕΛΕΓΟΝ <ΟΤΙ> ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΛΑΝΘΑΝΕΙΝ ΤΟΥΤΟ ΠΕΠΟΙΗΚΕΙ, "ΙΝΑ
ΜΕΝ ΟΥΝ" ΕΙΠΕ "ΦΑΝΕΡΟΣ Ω: ΟΥΤΩ ΓΑΡ ΤΟΙΣ ΠΟΛΕΜΙΟΙΣ ΠΛΗ-
ΣΙΟΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΑΙ, ΩΣΤΕ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟΝ ΗΛΙΚΟΝ ΕΣΤΙΝ ΥΠ'
ΑΥΤΩΝ ΟΡΑΣΘΑΙ."
ΕΤΕΡΟΣ, ΕΝ ΣΥΜΠΟΣΙΩ ΠΡΟΣΕΝΕΧΘΕΙΣΗΣ ΛΥΡΑΣ, "ΟΥ
ΛΑΚΩΝΙΚΟΝ" ΕΙΠΕ "ΤΟ ΦΛΥΑΡΕΙΝ."
ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ ΕΡΩΤΗΘΕΙΣ ΕΙ ΑΣΦΑΛΗΣ Η ΕΙΣ ΣΠΑΡΤΗΝ
ΟΔΟΣ ΕΙΠΕΝ "ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΘΙΣΗΣ: ΟΙ ΜΕΝ ΓΑΡ ΛΕΟΝΤΕΣ ΒΑΔΙ-
ΖΟΝΤΙ ΟΠΑ ΚΑ ΛΕΩΝΤΙ, ΤΩΣ ΔΕ ΛΑΓΩΣ ΕΠΙ ΤΑ ΣΚΗΝΑ ΘΗ-
ΡΕΥΟΜΕΣ."
ΕΝ ΧΕΙΡΑΨΙΑ ΠΕΡΙΚΡΟΥΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΡΑΧΗΛΙΖΟΝΤΟΣ
ΚΕΝΟΣΠΟΥΔΩΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΠΩΝΤΟΣ ΕΠΙ ΤΗΝ ΓΗΝ, ΕΠΕΙΔΗ ΤΩ
ΣΩΜΑΤΙ ΕΛΕΙΠΕΤΟ Ο ΠΡΟΣΠΕΣΩΝ, ΕΔΑΚΕ ΤΟΝ ΒΡΑΧΙΟΝΑ: ΚΑΙ
Ο ΕΤΕΡΟΣ ΕΙΠΕ "ΔΑΚΝΕΙΣ, Ω ΛΑΚΩΝ, ΩΣΠΕΡ ΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ:" "ΟΥ
ΜΕΝ ΟΥΝ" ΕΙΠΕΝ ΑΤΕΡΟΣ, "ΑΛΛ' ΩΣΠΕΡ ΟΙ ΛΕΟΝΤΕΣ."
ΧΩΛΟΣ ΕΠΙ ΠΟΛΕΜΟΝ ΕΞΙΩΝ, ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΩΝ ΑΥΤΩ
ΤΙΝΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΓΕΛΩΝΤΩΝ, ΕΠΙΣΤΡΑΦΕΙΣ ΕΙΠΕ "ΚΑΚΑΙ ΚΕ-
ΦΑΛΑΙ, ΟΥ ΦΕΥΓΟΝΤΑ ΔΕΙ ΤΟΙΣ ΠΟΛΕΜΙΟΙΣ ΜΑΧΕΣΘΑΙ, ΑΛΛΑ
ΜΕΝΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝ ΦΥΛΑΤΤΟΝΤΑ."
ΕΤΕΡΟΣ ΤΟΞΕΥΘΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΙΠΩΝ ΤΟΝ ΒΙΟΝ ΟΥΧΙ ΤΟΥΤΟ
ΕΦΗΣΕΝ ΑΥΤΩ ΜΕΛΕΙΝ, ΟΤΙ ΑΠΟΘΑΝΕΙΤΑΙ, ΑΛΛ' ΟΤΙ ΥΠΟ ΓΥΝ-
ΝΙΔΟΣ ΤΟΞΟΤΟΥ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝ ΠΡΑΞΑΣ.
ΕΙΣ ΠΑΝΔΟΚΕΙΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΥΣΑΣ ΚΑΙ ΔΟΥΣ ΟΨΟΝ ΤΩ
ΠΑΝΔΟΚΕΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΙ, ΩΣ ΑΤΕΡΟΣ ΤΥΡΟΝ ΗΤΕΙ ΚΑΙ ΕΛΑΙΟΝ,
"ΕΙΤ'" ΕΦΗ "ΕΙ ΤΥΡΟΝ ΕΙΧΟΝ, ΕΤΙ ΑΝ ΕΔΕΟΜΗΝ ΟΨΟΥ;"
ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΖΟΝΤΑ ΛΑΜΠΙΝ ΤΟΝ ΑΙΓΙΝΗΤΗΝ,
ΔΙΟΤΙ ΕΔΟΚΕΙ ΠΛΟΥΣΙΩΤΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑΥΚΛΗΡΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΧΩΝ,
ΛΑΚΩΝ ΕΙΠΕΝ "ΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ ΕΚ ΣΧΟΙΝΙΩΝ ΑΠ-
ΗΡΤΗΜΕΝΗ."
ΕΙΠΟΝΤΟΣ ΔΕ ΤΙΝΟΣ ΛΑΚΩΝΙ ΟΤΙ ΨΕΥΔΕΤΑΙ, ΑΠ-
ΕΚΡΙΝΑΤΟ "ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΓΑΡ ΕΙΜΕΣ: ΟΙ Δ' ΑΛΛΟΙ, ΑΙΚΑ ΜΗ
ΤΑΛΗΘΗ ΛΕΓΩΝΤΙ, ΟΙΜΩΞΑΝΤΑΙ."
ΠΡΟΘΕΜΕΝΟΣ ΤΙΣ ΝΕΚΡΟΝ ΣΤΗΣΑΙ ΟΡΘΟΝ, ΩΣ ΠΑΝΤΑ
ΠΟΙΩΝ ΟΥΚ ΕΔΥΝΑΤΟ, "ΝΗ ΤΩ ΣΙΩ" ΕΙΠΕΝ, "ΕΝΔΟΝ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙ."
ΤΥΝΝΙΧΟΣ, ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΟΣ ΑΠΟΘΑΝΟΝΤΟΣ,
ΕΥΡΩΣΤΩΣ ΗΝΕΓΚΕ: ΚΑΙ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ ΕΙΣ ΤΟΥΤΟΝ ΕΓΕΝΕΤΟ: |

ΤΑΝ ΠΙΤΑΝΑΝ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ ΕΠ' ΑΣΠΙΔΟΣ ΗΛΥΘΕΝ ΑΠΝΟΥΣ
ΕΠΤΑ ΠΡΟΣ ΑΡΓΕΙΩΝ ΤΡΑΥΜΑΤΑ ΔΕΞΑΜΕΝΟΣ,
ΔΕΙΚΝΥΣ ΑΝΤΙΑ ΠΑΝΤΑ: ΤΟΝ ΑΙΜΑΤΟΕΝΤΑ Δ' Ο ΠΡΕΣΒΥΣ
ΘΕΙΣ ΕΠΙ ΠΥΡΚΑΪΗΝ ΤΥΝΝΙΧΟΣ ΕΙΠΕ ΤΑΔΕ:
"ΔΕΙΛΟΙ ΚΛΑΙΕΣΘΩΣΑΝ: ΕΓΩ ΔΕ ΣΕ ΤΕΚΝΟΝ ΑΔΑΚΡΥΣ
ΘΑΨΩ, ΤΟΝ ΚΑΙ ΕΜΟΝ ΚΑΙ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΝ."

ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ ΤΩ ΑΘΗΝΑΙΩ ΒΑΛΑΝΕΩΣ ΕΠΙ ΠΛΕΙΣΤΟΝ
ΠΑΡΑΧΕΟΝΤΟΣ ΥΔΩΡ, ΛΑΚΩΝ ΕΙΠΕ "ΤΙ ΤΟΥΤΟ ΩΣ ΟΥ ΚΑΘΑΡΩ,
ΣΦΟΔΡΑ ΔΕ ΡΥΠΑΡΩ; ΠΛΕΙΟΝ ΠΑΡΑΧΕΙ."
ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΣΟΝΤΟΣ ΤΙΝΑ ΔΙ'
ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ, ΑΝΤΕΓΡΑΨΑΝ ΟΙ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΙ "ΦΙΛΙΠΠΩ: ΠΕΡΙ
ΩΝ ΑΜΜΙΝ ΕΓΡΑΨΑΣ, ΟΥ". ΟΤΕ Δ' ΕΝΕΒΑΛΕΝ ΕΙΣ ΤΗΝ
ΛΑΚΩΝΙΚΗΝ Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΑΙ ΕΔΟΚΟΥΝ ΑΠΑΝΤΕΣ ΑΠΟΛΕΙΣΘΑΙ,
ΕΙΠΕ ΠΡΟΣ ΤΙΝΑ ΤΩΝ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ "ΤΙ ΝΥΝ ΠΟΙΗΣΕΤΕ, Ω
ΛΑΚΩΝΕΣ;" "ΤΙ ΓΑΡ" ΕΦΗ "ΑΛΛΟ Η ΑΝΔΡΕΙΩΣ ΑΠΟΘΑΝΟΥΜΕΘΑ;
ΜΟΝΟΙ ΓΑΡ ΕΜΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΗ ΥΠ-
ΑΚΟΥΕΙΝ ΑΛΛΟΙΣ ΕΜΑΘΟΜΕΝ."
ΜΕΤΑ ΔΕ ΤΗΝ ΑΓΙΔΟΣ ΗΤΤΑΝ, ΟΜΗΡΟΥΣ ΑΙΤΟΥΝΤΟΣ
ΑΝΤΙΠΑΤΡΟΥ ΠΕΝΤΗΚΟΝΤΑ ΠΑΙΔΑΣ, ΕΤΕΟΚΛΗΣ ΕΦΟΡΕΥΩΝ ΕΙΠΕ
ΠΑΙΔΑΣ ΜΕΝ ΟΥ ΔΩΣΕΙΝ, ΙΝΑ ΜΗ ΑΠΑΙΔΕΥΤΟΙ ΓΕΝΩΝΤΑΙ, ΤΗΣ
ΠΑΤΡΙΟΥ ΑΓΩΓΗΣ ΑΤΕΥΚΤΗΣΑΝΤΕΣ: ΟΥΔΕ ΠΟΛΙΤΑΙ ΓΑΡ ΑΝ
ΕΙΗΣΑΝ: ΠΡΕΣΒΥΤΑΣ Δ' Η ΓΥΝΑΙΚΑΣ, ΕΙ ΒΟΥΛΟΙΤΟ, ΔΙΠΛΑ-
ΣΙΟΥΣ ΔΩΣΕΙΝ. ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΟΣ Δ' ΑΥΤΟΥ ΔΕΙΝΑ, ΕΙ ΜΗ ΛΑΒΟΙ,
ΑΠΕΚΡΙΝΑΝΤΟ ΚΟΙΝΗ "ΕΑΝ ΧΑΛΕΠΩΤΕΡΑ ΘΑΝΑΤΟΥ ΕΠΙΤΑΤΤΗΣ,
ΕΥΚΟΛΩΤΕΡΟΝ ΑΠΟΘΑΝΟΥΜΕΘΑ."
ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΕΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΣΥΝΤΕΛΟΥΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ
ΠΡΟΘΥΜΟΥΜΕΝΟΣ ΘΕΑΣΑΣΘΑΙ, ΚΑΘΕΔΡΑΣ ΗΠΟΡΕΙ: ΠΟΛΛΟΥΣ
Δ' ΕΠΙΠΟΡΕΥΟΜΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥΣ ΥΒΡΙΖΕΤΟ ΚΑΙ ΕΣΚΩΠΤΕΤΟ, ΜΗ-
ΔΕΝΟΣ ΑΥΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΕΝΟΥ: ΩΣ ΔΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΛΑΚΕΔΑΙ-
ΜΟΝΙΟΥΣ ΗΚΕΝ, ΑΝΕΣΤΗΣΑΝ ΠΑΝΤΕΣ ΟΙ ΠΑΙΔΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΤΩΝ
ΑΝΔΡΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΕΚΧΩΡΟΥΝΤΕΣ: ΤΩΝ ΔΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙ-
ΣΗΜΕΙΩΣΑΜΕΝΩΝ ΚΡΟΤΩ ΤΟ ΕΘΟΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΕΠΑΙΝΟΥΝΤΩΝ,
Ο ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΚΙΝΗΣΑΣ "ΠΟΛΙΟΝ ΤΕ ΚΑΡΗ ΠΟΛΙΟΝ ΤΕ ΓΕΝΕΙΟΝ"
ΚΑΙ ΔΑΚΡΥΣΑΣ "ΟΙΜΟΙ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ" ΦΗΣΙΝ,
"ΩΣ ΑΠΑΝΤΕΣ ΜΕΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΣΤΑΝΤΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ,
ΧΡΩΝΤΑΙ Δ' ΑΥΤΟΙΣ ΜΟΝΟΙ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΙ."
ΦΑΣΙ ΔΕ ΤΙΝΕΣ, ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΘΗΝΗΣΙ ΤΟ ΑΥΤΟ ΕΓΕΝΕΤΟ: [ΑΝ-
ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΓΑΡ ΟΝΤΩΝ ΟΙ ΑΤΤΙΚΟΙ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΡΟΕΠΗΛΑΚΙΖΟΝ,
ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕΝΟΙ ΜΕΝ ΩΣ ΠΑΡΑΔΕΞΟΜΕΝΟΙ, ΕΙ ΔΕ ΠΑΡΑΓΕΝΟΙΤΟ,
ΟΥ ΠΡΟΣΔΕΧΟΜΕΝΟΙ: ΩΣ ΔΕ ΔΙΕΞΙΩΝ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΑΝΤΑΣ ΕΓΕΝΕΤΟ
ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΤΩΝ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΩΝ ΘΕΩΡΟΥΣ, ΑΠΑΝΤΕΣ ΤΩΝ 
ΒΑΘΡΩΝ ΑΝΑΣΤΑΝΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΑΡΕΧΩΡΟΥΝ: ΑΓΑΣΘΕΙΣ ΔΕ
Ο ΟΧΛΟΣ ΕΠΙ ΤΩ ΓΕΓΟΝΟΤΙ ΕΚΡΟΤΗΣΕ ΜΕΤΑ ΠΟΛΛΗΣ ΕΠΙΣΗ-
ΜΑΣΙΑΣ, ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΙΠΕ ΤΩΝ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ "ΝΗ ΤΩ ΣΙΩ, ΙΣΑΣΙ
ΜΕΝ ΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΤΑ ΚΑΛΑ, ΟΥ ΠΡΑΣΣΟΥΣΙ ΔΕ."
ΕΠΑΙΤΗΣ ΗΤΗΣΕ ΛΑΚΩΝΑ: "ΑΛΛ' ΕΙ ΔΟΙΗΝ ΣΟΙ" ΕΦΗ
"ΜΑΛΛΟΝ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙΣ, ΤΗΣ Δ' ΑΣΧΗΜΟΣΥΝΗΣ ΣΟΥ ΤΑΥΤΗΣ Ο
ΠΡΩΤΟΣ ΜΕΤΑΔΟΥΣ ΑΙΤΙΟΣ, ΑΡΓΟΝ ΣΕ ΠΟΙΗΣΑΣ."
ΛΑΚΩΝ ΙΔΩΝ ΑΓΕΙΡΟΝΤΑ ΤΙΝΑ ΘΕΟΙΣ "ΟΥΔΕΝ" ΕΙΠΕ
"ΦΡΟΝΤΙΖΕΙΝ ΘΕΩΝ ΠΤΩΧΟΤΕΡΩΝ ΕΑΥΤΟΥ."
ΛΑΒΩΝ ΤΙΣ ΜΟΙΧΟΝ ΕΠ' ΑΙΣΧΡΑ ΓΥΝΑΙΚΙ "ΑΘΛΙΕ" ΕΙΠΕ
"ΤΙΣ ΤΟΙ ΑΝΑΓΚΑ;"
ΑΛΛΟΣ ΑΚΟΥΩΝ ΡΗΤΟΡΟΣ ΜΕΓΑΛΑΣ ΣΤΡΕΦΟΝΤΟΣ ΠΕΡΙ-
ΟΔΟΥΣ, "ΑΛΛΑ ΝΗ ΤΩ ΣΙΩ" ΕΙΠΕΝ "ΑΝΔΡΕΙΟΣ ΓΕ Ο ΑΝΘΡΩ-
ΠΟΣ, <ΟΣ> ΠΡΟΣ ΟΥΔΕΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΝ ΕΥ ΣΤΡΟΒΙΛΟΙ ΤΑΝ
ΓΛΩΣΣΑΝ."
ΕΙΣ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΑ ΠΑΡΑΓΕΝΟΜΕΝΟΣ ΤΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣ
ΤΟΥΣ ΠΡΕΣΒΥΤΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΙΜΗΝ ΘΕΑΣΑΜΕΝΟΣ, "ΕΝ ΣΠΑΡΤΗ
ΜΟΝΗ" ΕΙΠΕ "ΛΥΣΙΤΕΛΕΙ ΓΗΡΑΣΚΕΙΝ."
ΕΡΩΤΗΘΕΙΣ ΛΑΚΩΝ ΟΠΟΙΟΣ ΕΣΤΙ ΤΥΡΤΑΙΟΣ Ο ΠΟΙΗ-
ΤΗΣ, "ΑΓΑΘΟΣ" ΕΙΠΕ "ΚΑΚΚΟΝΗΝ ΝΕΩΝ ΨΥΧΑΣ."
ΕΤΕΡΟΣ ΑΛΓΩΝ ΤΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΕΞΗΕΙ ΕΠΙ ΠΟΛΕΜΟΝ:
ΛΕΓΟΝΤΩΝ Δ' ΑΥΤΩ ΤΙΝΩΝ "ΠΟΙ ΑΠΕΙ ΟΥΤΩΣ ΕΧΩΝ Η ΤΙ
ΠΟΙΗΣΩΝ;" "ΚΑΝ ΜΗΔΕΝ ΕΤΕΡΟΝ ΠΡΑΞΩ" ΕΦΗ "ΠΟΛΕΜΙΟΥ ΓΕ
ΜΑΧΑΙΡΑΝ ΑΜΒΛΥΝΩ."
ΒΟΥΛΙΣ ΚΑΙ ΣΠΕΡΧΙΣ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΙ ΠΟΡΕΥΘΕΝΤΕΣ
ΕΘΕΛΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΞΕΡΞΗΝ ΤΟΝ ΠΕΡΣΩΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΕΠΙ ΤΙΜΩΡΙΑ,
ΗΝ ΩΦΛΕΝ Η ΛΑΚΕΔΑΙΜΩΝ ΚΑΤΑ ΧΡΗΣΜΟΝ, ΔΙΟΤΙ ΚΗΡΥΚΑΣ |
ΠΕΜΦΘΕΝΤΑΣ ΥΠΟ ΤΟΥ ΠΕΡΣΟΥ ΩΣ ΑΥΤΟΥΣ ΑΠΕΚΤΕΙΝΑΝ,
ΕΛΘΟΝΤΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΞΕΡΞΗΝ ΕΚΕΛΕΥΟΝ Ω ΒΟΥΛΕΤΑΙ ΤΡΟΠΩ
ΔΙΑΧΡΗΣΑΣΘΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΥΠΕΡ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΩΝ. ΩΣ Δ' ΕΚΕΙΝΟΣ
ΑΓΑΣΘΕΙΣ ΑΠΕΛΥΣΕ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΑΣ ΚΑΙ ΗΞΙΟΥ ΜΕΝΕΙΝ ΠΑΡ'
ΑΥΤΩ, "ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝ" ΕΦΑΣΑΝ "ΔΥΝΑΙΜΕΘΑ ΖΗΝ ΕΝΤΑΥΘΑ, ΠΑ-
ΤΡΙΔΑ ΚΑΤΑΛΙΠΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝ-
ΔΡΑΣ, ΥΠΕΡ ΩΝ ΤΟΣΑΥΤΗΝ ΗΛΘΟΜΕΝ ΟΔΟΝ ΑΠΟΘΑΝΟΥΜΕΝΟΙ;"
ΙΝΔΑΡΝΟΥ ΔΕ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΔΕΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΛΕ-
ΓΟΝΤΟΣ ΤΕΥΞΕΣΘΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΗΣ ΙΣΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΙΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΝ
ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΦΙΛΟΙΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ, ΕΦΑΣΑΝ "ΑΓΝΟΕΙΝ ΗΜΙΝ
ΔΟΚΕΙΣ, ΗΛΙΚΟΝ ΕΣΤΙ ΤΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΗΣ ΟΥΚ ΑΝ ΑΛΛΑ-
ΞΑΙΤΟ ΤΙΣ ΝΟΥΝ ΕΧΩΝ ΤΗΝ ΠΕΡΣΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΝ."
ΛΑΚΩΝ, ΕΠΕΙ ΤΗ ΜΕΝ ΠΡΟΤΕΡΑ ΗΜΕΡΑ Ο ΞΕΝΟΣ ΑΥΤΟΝ
ΕΞΕΚΛΙΝΕ, ΤΗ Δ' ΕΞΗΣ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΧΡΗΣΑΜΕΝΟΣ ΔΑΨΙΛΩΣ ΥΠ-
ΕΔΕΧΕΤΟ, ΕΠΙΒΑΣ ΤΟΙΣ ΣΤΡΩΜΑΣΙ ΚΑΤΕΠΑΤΕΙ, ΕΠΙΛΕΓΩΝ ΔΙΑ
ΤΑΥΤΑ ΕΧΘΕΣ ΟΥΔ' ΕΠΙ ΨΙΑΘΟΥ ΥΠΝΩΚΕΝΑΙ.
ΕΤΕΡΟΣ ΕΛΘΩΝ ΕΙΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΟΡΩΝ ΤΟΥΣ ΑΘΗ-
ΝΑΙΟΥΣ ΤΟ ΤΑΡΙΧΟΣ ΑΠΟΚΗΡΥΤΤΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΨΟΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩ-
ΝΟΥΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΟΡΝΟΒΟΣΚΟΥΝΤΑΣ ΚΑΙ ΕΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΑΣΧΗΜΟΝΑ
ΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝ ΑΙΣΧΡΟΝ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ, ΟΤΕ ΕΠΑΝΗΛΘΕΝ
ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΥΝΘΑΝΟΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΥ ΠΟΙΑ
ΤΙΝΑ ΕΣΤΙ ΤΑ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ, "ΠΑΝΤΑ" ΕΙΠΕ "ΚΑΛΑ", ΕΙΡΩ-
ΝΕΥΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΙΣΤΑΣ ΟΤΙ ΠΑΝΤΑ ΠΑΡΑ ΤΟΙΣ ΑΘΗΝΑΙΟΙΣ
ΚΑΛΑ ΝΟΜΙΖΕΤΑΙ, ΑΙΣΧΡΟΝ Δ' ΟΥΔΕΝ.
ΑΛΛΟΣ ΕΡΩΤΩΜΕΝΟΣ ΠΕΡΙ ΤΙΝΟΣ ΑΠΕΚΡΙΝΑΤΟ "ΟΥ:"
ΩΣ Δ' Ο ΕΡΩΤΗΣΑΣ ΑΠΕΚΡΙΝΑΤΟ ΟΤΙ "ΨΕΥΔΗ", "ΟΡΑΣ ΟΥΝ" ΕΦΗ
"ΟΤΙ ΜΑΤΑΙΟΣ ΕΙ ΠΕΡΙ ΩΝ ΕΠΙΣΤΑΣΑΙ ΕΡΩΤΩΝ."
ΗΚΟΝ ΠΟΤΕ ΚΑΤΑ ΠΡΕΣΒΕΙΑΝ ΛΑΚΩΝΕΣ ΠΡΟΣ ΓΥΓΔΑ-
ΜΙΝ ΤΟΝ ΤΥΡΑΝΝΟΝ: ΩΣ Δ' ΕΚΕΙΝΟΣ ΥΠΕΡΤΙΘΕΜΕΝΟΣ ΠΟΛΛΑΚΙΣ
ΣΥΝΤΥΧΕΙΝ ΑΝΕΒΑΛΛΕΤΟ, ΤΟ Δ' ΕΠΙ ΠΑΣΙ ΜΑΛΑΚΩΣ ΕΧΕΙΝ
ΑΥΤΟΝ ΕΦΗ ΤΙΣ, ΟΙ ΠΡΕΣΒΕΙΣ "ΛΕΓΕ ΑΥΤΩ" ΕΙΠΟΝ "ΟΤΙ ΜΑ
ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΟΥ ΠΑΛΑΙΣΟΜΕΝΟΙ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΕΛΗΛΥΘΑΜΕΝ,
ΑΛΛΑ ΔΙΑΛΕΧΘΗΣΟΜΕΝΟΙ."
ΛΑΚΩΝΑ ΤΙΝΑ ΤΙΣ ΜΥΣΤΑΓΩΓΩΝ ΗΡΩΤΑ ΤΙ ΠΡΑΞΑΣ
ΕΑΥΤΩ ΣΥΝΟΙΔΕΝ ΑΣΕΒΕΣΤΑΤΟΝ, Ο ΔΕ ΓΙΝΩΣΚΟΥΣΙΝ ΟΙ ΘΕΟΙ"
ΕΦΗ: ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΔΕ ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΛΕΓΟΝΤΟΣ "ΠΑΝΤΩΣ ΣΕ ΔΕΙ
ΕΙΠΕΙΝ", Ο ΛΑΚΩΝ ΑΝΤΗΡΩΤΗΣΕ "ΤΙΝΙ ΜΕ ΔΕΙ ΕΙΠΕΙΝ, ΣΟΙ Η
ΤΩ ΘΕΩ;" ΤΟΥ Δ' ΕΙΠΟΝΤΟΣ "ΤΩ ΘΕΩ", "ΣΥ ΤΟΙΝΥΝ" ΕΦΗ
ΑΠΟΧΩΡΗΣΟΝ."
ΕΤΕΡΟΣ ΝΥΚΤΟΣ ΜΝΗΜΑ ΠΑΡΙΩΝ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΩΘΕΙΣ
ΔΑΙΜΟΝΙΟΝ ΤΙ ΕΠΕΔΡΑΜΕ ΤΗ ΛΟΓΧΗ ΔΙΑΡΑΜΕΝΟΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΠΕΡΕΙ-
ΔΩΝ ΕΙΠΕ "ΠΗ ΜΕ ΦΕΥΓΕΙΣ, ΔΙΣ ΑΠΟΘΑΝΟΥΜΕΝΗ ΨΥΧΗ;"
ΑΛΛΟΣ ΕΥΞΑΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΛΕΥΚΑΤΑ ΡΙΠΤΕΙΝ ΕΑΥΤΟΝ
ΑΝΕΒΗ ΚΑΙ ΥΠΕΣΤΡΕΨΕΝ ΙΔΩΝ ΤΟ ΥΨΟΣ: ΟΝΕΙΔΙΖΟΜΕΝΟΣ Δ'
ΕΙΠΕΝ "ΟΥΚ ΩΜΑΝ ΤΑΝ ΕΥΧΑΝ ΑΛΛΑΣ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΥΧΑΣ ΔΕΙΣΘΑΙ."
ΑΛΛΟΣ ΕΠΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΣ ΤΩ ΠΟΛΕΜΙΩ ΤΟ ΞΙΦΟΣ ΚΑΤΑ-
ΦΕΡΕΙΝ ΜΕΛΛΩΝ, ΕΠΕΙ ΤΟ ΑΝΑΚΛΗΤΙΚΟΝ ΕΣΗΜΗΝΕΝ, ΟΥΚΕΤΙ
ΚΑΤΗΝΕΓΚΕ: ΠΥΘΟΜΕΝΟΥ ΔΕ ΤΙΝΟΣ, ΔΙΑ ΤΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟΝ ΕΧΩΝ
ΥΠΟΧΕΙΡΙΟΝ ΟΥΚ ΑΠΕΚΤΕΙΝΕΝ, "ΟΤΙ" ΕΦΗ "ΒΕΛΤΙΟΝ ΕΣΤΙ ΤΟΥ
ΦΟΝΕΥΕΙΝ ΤΟ ΠΕΙΘΕΣΘΑΙ ΤΩ ΑΡΧΟΝΤΙ."
ΛΑΚΩΝΙ ΤΙΝΙ ΗΤΤΩΜΕΝΩ ΕΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΗΝ ΕΙΠΕ ΤΙΣ
"Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ, Ω ΛΑΚΩΝ, ΕΓΕΝΕΤΟ ΣΟΥ ΚΡΕΙΣΣΩΝ:" "ΟΥ
ΜΕΝ ΟΥΝ" ΕΦΗ "ΑΛΛΑ ΚΑΒΒΑΛΙΚΩΤΕΡΟΣ."

ΤΑ ΠΑΛΑΙΑ ΤΩΝ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΩΝ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΑ

ΤΩΝ ΕΙΣΙΟΝΤΩΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΥΣΣΙΤΙΑ ΕΚΑΣΤΩ ΔΕΙΚΝΥΩΝ
Ο ΠΡΕΣΒΥΤΑΤΟΣ ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ, "ΔΙΑ ΤΟΥΤΩΝ" ΦΗΣΙΝ "ΟΥΔΕΙΣ
ΕΞΕΡΧΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ."
ΔΟΚΙΜΑΖΟΜΕΝΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΑΡ' ΑΥΤΟΙΣ ΤΟΥ ΜΕΛΑΝΟΣ
ΛΕΓΟΜΕΝΟΥ ΖΩΜΟΥ, ΩΣΤΕ ΜΗ ΚΡΕΑΔΙΟΥ ΔΕΙΣΘΑΙ ΤΟΥΣ ΠΡΕ-
ΣΒΥΤΕΡΟΥΣ, ΠΑΡΑΧΩΡΕΙΝ ΔΕ ΤΟΙΣ ΝΕΑΝΙΣΚΟΙΣ, ΛΕΓΕΤΑΙ ΔΙΟ-
ΝΥΣΙΟΣ Ο ΤΗΣ ΣΙΚΕΛΙΑΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ ΤΟΥΤΟΥ ΧΑΡΙΝ ΛΑΚΩΝΙΚΟΝ
ΜΑΓΕΙΡΟΝ ΠΡΙΑΣΘΑΙ ΚΑΙ ΠΡΑΣΤΑΞΑΙ ΣΚΕΥΑΣΑΙ ΑΥΤΩ ΜΗΔΕΝΟΣ
ΦΕΙΔΟΜΕΝΟΝ ΑΝΑΛΩΜΑΤΟΣ: ΕΠΕΙΤΑ ΓΕΥΣΑΜΕΝΟΝ ΚΑΙ ΔΥΣΧΕ-
ΡΑΝΑΝΤΑ | ΑΠΟΠΤΥΣΑΙ, ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΑΓΕΙΡΟΝ ΕΙΠΕΙΝ "Ω ΒΑΣΙ-
ΛΕΥ, ΤΟΥΤΟΝ ΔΕΙ ΤΟΝ ΖΩΜΟΝ ΓΥΜΝΑΣΑΜΕΝΟΝ ΛΑΚΩΝΙΚΩΣ <ΕΝ>
ΤΩ ΕΥΡΩΤΑ ΛΕΛΟΥΜΕΝΟΝ ΕΠΟΨΑΣΘΑΙ."
ΠΙΟΝΤΕΣ ΟΙ ΛΑΚΩΝΕΣ ΕΝ ΤΟΙΣ ΣΥΣΣΙΤΙΟΙΣ ΜΕΤΡΙΩΣ
ΑΠΙΑΣΙ ΔΙΧΑ ΛΑΜΠΑΔΟΣ: ΟΥ ΓΑΡ ΕΞΕΣΤΙ ΠΡΟΣ ΦΩΣ ΒΑΔΙΖΕΙΝ
ΟΥΤΕ ΤΑΥΤΗΝ ΟΥΤ' ΑΛΛΗΝ ΟΔΟΝ, ΟΠΩΣ ΕΘΙΖΩΝΤΑΙ ΣΚΟΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΝΥΚΤΟΣ ΕΥΘΑΡΣΩΣ ΚΑΙ ΑΔΕΩΣ ΟΔΕΥΕΙΝ.
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΝΕΚΑ ΤΗΣ ΧΡΕΙΑΣ ΕΜΑΝΘΑΝΟΝ: ΤΩΝ Δ'
ΑΛΛΩΝ ΠΑΙΔΕΥΜΑΤΩΝ ΞΕΝΗΛΑΣΙΑΝ ΕΠΟΙΟΥΝΤΟ, ΟΥ ΜΑΛΛΟΝ
ΑΝΘΡΩΠΩΝ Η ΛΟΓΩΝ. Η ΔΕ ΠΑΙΔΕΙΑ ΗΝ ΑΥΤΟΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ
ΑΡΧΕΣΘΑΙ ΚΑΛΩΣ ΚΑΙ ΚΑΡΤΕΡΕΙΝ ΠΟΝΟΥΝΤΑ ΚΑΙ ΜΑΧΟΜΕΝΟΝ
ΝΙΚΑΝ Η ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙΝ.
ΔΙΕΤΕΛΟΥΝ ΔΕ ΚΑΙ ΑΝΕΥ ΧΙΤΩΝΟΣ, ΕΝ ΙΜΑΤΙΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ
ΕΝΙΑΥΤΟΝ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΕΣ, ΑΥΧΜΗΡΟΙ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΟΥΤΡΩΝ
ΚΑΙ ΑΛΕΙΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΑΠΕΧΟΜΕΝΟΙ.
ΕΚΑΘΕΥΔΟΝ ΔΕ ΟΙ ΝΕΟΙ ΟΜΟΥ ΚΑΤ' ΙΛΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤ'
ΑΓΕΛΗΝ ΕΠΙ ΣΤΙΒΑΔΩΝ, ΑΣ ΑΥΤΟΙ ΣΥΝΕΦΟΡΟΥΝ, ΤΟΥ ΠΑΡΑ ΤΩ
ΕΥΡΩΤΑ ΠΕΦΥΚΟΤΟΣ ΚΑΛΑΜΟΥ ΤΑ ΑΚΡΑ ΤΑΙΣ ΧΕΡΣΙΝ ΑΝΕΥ
ΣΙΔΗΡΟΥ ΚΑΤΑΚΛΑΣΑΝΤΕΣ: ΕΝ ΔΕ ΤΩ ΧΕΙΜΩΝΙ ΤΟΥΣ ΛΕΓΟ-
ΜΕΝΟΥΣ ΛΥΚΟΦΑΝΟΥΣ ΥΠΕΒΑΛΛΟΝΤΟ ΚΑΙ ΚΑΤΕΜΙΓΝΥΣΑΝ ΤΑΙΣ
ΣΤΙΒΑΣΙ, ΘΕΡΜΑΝΤΙΚΟΝ ΕΧΕΙΝ ΤΙ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΔΟΚΟΥΣΗΣ.
ΕΡΑΝ ΤΩΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗΝ ΣΠΟΥΔΑΙΩΝ ΠΑΙΔΩΝ ΕΦΕΙΤΟ: ΤΟ
ΔΕ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙΝ ΑΙΣΧΡΟΝ ΝΕΝΟΜΙΣΤΟ, ΩΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΡΩΝ-
ΤΑΣ ΑΛΛ' ΟΥ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ: Ο Δ' ΕΓΚΛΗΘΕΙΣ ΩΣ ΕΠ' ΑΙΣΧΥΝΗ
ΠΛΗΣΙΑΖΩΝ ΑΤΙΜΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΗΝ.
ΕΘΟΣ ΗΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΥΠΟ ΤΩΝ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΩΝ
ΕΡΩΤΑΣΘΑΙ, ΠΟΙ ΠΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΙ, ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΗ
ΑΠΟΚΡΙΝΟΜΕΝΟΝ Η ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΠΛΕΚΟΝΤΑ ΕΠΙΠΛΗΤΤΕΙΝ: Ο ΔΕ
ΜΗ ΕΠΙΠΛΗΤΤΩΝ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΑΜΑΡΤΑΝΟΝΤΑ ΕΝΟΧΟΣ ΗΝ
ΤΩ ΙΣΩ ΕΠΙΤΙΜΙΩ ΩΠΕΡ ΚΑΙ Ο ΑΜΑΡΤΩΝ: ΚΑΙ Ο ΔΥΣΧΕΡΑΙ-
ΝΩΝ ΔΕ, ΕΙ ΕΠΙΤΙΜΩΤΟ, ΕΝ ΜΕΓΑΛΩ ΟΝΕΙΔΕΙ ΗΝ.
ΕΙ ΤΙΣ ΦΩΡΑΘΕΙΗ ΑΜΑΡΤΑΝΩΝ, ΕΔΕΙ ΤΟΥΤΟΝ ΒΩΜΟΝ
ΤΙΝΑ ΤΩΝ ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΕΙ ΚΥΚΛΩ ΠΕΡΙΙΕΝΑΙ, ΨΟΓΟΝ ΑΔΟΝΤΑ
ΠΕΠΟΙΗΜΕΝΟΝ ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ: ΟΠΕΡ ΗΝ ΟΥΔΕΝ ΕΤΕΡΟΝ Η ΕΠΙ-
ΠΛΗΤΤΕΙΝ ΑΥΤΟΝ ΑΥΤΩ.
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ Δ' ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΑΙΔΕΙΣΘΑΙ
ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΥΠΗΚΟΟΥΣ ΤΟΥΤΟΙΣ ΕΙΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥΣ ΕΝΤΡΕΠΕΣΘΑΙ, ΚΑΙ ΟΔΩΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΝΤΑΣ ΚΑΙ 
ΚΑΘΕΔΡΑΣ ΥΠΕΞΑΝΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΝΤΩΝ ΗΣΥΧΑΖΟΝΤΑΣ.
ΔΙΟ ΚΑΙ ΗΡΧΕΝ ΕΚΑΣΤΟΣ ΟΥΧ ΩΣΠΕΡ ΕΝ ΤΑΙΣ ΑΛΛΑΙΣ ΠΟΛΕΣΙ
ΤΩΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΣΙΟΝ, ΟΠΩΣ ΟΤΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΟΙ-
ΝΩΝΩΣΙ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΩΣΙΝ ΩΣ ΟΙΚΕΙΩΝ.
ΠΑΙΣ ΔΕ ΥΠΟ ΤΙΝΟΣ ΚΟΛΑΣΘΕΙΣ, ΕΙ ΤΩ ΠΑΤΡΙ ΕΞ-
ΗΓΓΕΙΛΕΝ, ΑΙΣΧΡΟΝ ΗΝ ΤΩ ΠΑΤΡΙ ΜΗ ΠΡΟΣΕΝΤΕΙΝΑΙ ΑΚΟΥ-
ΣΑΝΤΑ ΠΑΛΙΝ ΕΤΕΡΑΣ: ΕΠΙΣΤΕΥΟΝ ΓΑΡ ΕΑΥΤΟΙΣ ΕΚ ΤΗΣ ΠΑ-
ΤΡΙΟΥ ΑΓΩΓΗΣ ΜΗΔΕΝ ΑΙΣΧΡΟΝ ΠΡΟΣΤΑΞΑΙ ΤΟΙΣ ΤΕΚΝΟΙΣ.
ΚΛΕΠΤΟΥΣΙ ΔΕ ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΙΤΙΩΝ Ο ΤΙ ΑΝ ΔΥ-
ΝΩΝΤΑΙ, ΜΑΝΘΑΝΟΝΤΕΣ ΕΥΦΥΩΣ ΕΠΙΤΙΘΕΣΘΑΙ ΤΟΙΣ ΚΑΘΕΥ-
ΔΟΥΣΙΝ Η ΡΑΘΥΜΩΣ ΦΥΛΑΣΣΟΥΣΙ: ΤΩ ΔΕ ΑΛΟΝΤΙ ΖΗΜΙΑ
ΠΛΗΓΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΙΝΗΝ. ΓΛΙΣΧΡΟΝ ΓΑΡ ΑΥΤΟΙΣ ΕΣΤΙ ΔΕΙΠΝΟΝ,
ΟΠΩΣ ΔΙ' ΑΥΤΩΝ ΑΜΥΝΟΜΕΝΟΙ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΑΝ ΑΝΑΓΚΑΖΩΝΤΑΙ
ΤΟΛΜΑΝ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΕΙΝ.
ΤΟ Δ' ΕΡΓΟΝ ΤΗΣ ΣΥΣΣΙΤΙΑΣ ΔΙΑ ΤΕ ΤΑΥΤΑ ΓΛΙΣΧΡΟΝ
ΗΝ ΚΑΙ ΙΝ' ΕΘΙΖΩΝΤΑΙ ΜΗΔΕΠΟΤΕ ΓΙΝΕΣΘΑΙ ΠΛΗΡΕΙΣ, ΔΥΝΑ-
ΣΘΑΙ ΔΕ ΠΕΙΝΗΝ: ΟΥΤΩ ΓΑΡ ΩΟΝΤΟ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟΝ
ΧΡΗΣΙΜΩΤΕΡΟΥΣ ΕΣΕΣΘΑΙ, ΕΙ ΔΥΝΑΙΝΤΟ ΚΑΙ ΑΣΙΤΗΣΑΝΤΕΣ
ΕΠΙΠΟΝΗΣΑΙ, ΚΑΙ ΕΓΚΡΑΤΕΣΤΕΡΟΥΣ ΔΕ ΚΑΙ ΕΥΤΕΛΕΣΤΕΡΟΥΣ,
ΕΙ ΠΛΕΙΩ ΧΡΟΝΟΝ ΔΙΑΓΟΙΕΝ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑΣ ΔΑΠΑΝΗΣ: ΤΟ Δ'
ΑΝΟΨΙΑΝ ΥΠΟΦΕΡΕΙΝ ΚΑΙ ΒΡΩΜΑ ΤΟ ΤΥΧΟΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΣΘΑΙ
ΩΟΝΤΟ ΥΓΙΕΙΝΟΤΕΡΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΥΑΥΞΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙ-
ΠΟΥΣΗΣ ΠΟΙΕΙΝ ΤΡΟΦΗΣ, ΝΟΜΙΖΟΝΤΕΣ ΕΙΣ ΒΑΘΟΣ ΤΕ ΚΑΙ ΠΛΑ-
ΤΟΣ ΜΗ ΠΙΕΖΟΜΕΝΟΝ ΕΠΑΙΡΕΙΝ ΕΙΣ ΥΨΟΣ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΙ ΚΑΛΑ
ΔΕ ΠΟΙΕΙΝ: ΤΑΣ ΓΑΡ ΙΣΧΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΕΝΟΥΣ ΕΞΕΙΣ ΥΠΑΚΟΥΕΙΝ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΑΡΘΡΩΣΙΝ, ΤΑΣ ΔΕ ΠΟΛΥΤΡΟΦΟΥΣ ΔΙΑ ΒΑΡΟΣ ΑΝΤΙΒΑΙΝΕΙΝ.
ΕΣΠΟΥΔΑΖΟΝ ΔΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΤΑΣ ΩΔΑΣ
ΟΥΔΕΝΟΣ ΗΤΤΟΝ: | ΚΕΝΤΡΟΝ Δ' ΕΙΧΕ ΤΑΥΤΑ ΕΓΕΡΤΙΚΟΝ ΘΥΜΟΥ
ΚΑΙ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΝ ΟΡΜΗΣ ΕΝΘΟΥΣΙΩΔΟΥΣ
ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ. ΚΑΙ Η ΛΕΞΙΣ ΗΝ ΑΦΕΛΗΣ ΚΑΙ ΑΘΡΥΠΤΟΣ:
ΟΥΔΕΝ Δ' ΕΤΕΡΟΝ ΕΙΧΕΝ Η ΕΠΑΙΝΟΥΣ ΤΩΝ ΓΕΝΝΙΚΩΣ ΖΗΣΑΝΤΩΝ
ΚΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΑΠΟΘΑΝΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΖΟΜΕΝΩΝ
ΚΑΙ ΨΟΓΟΥΣ ΤΩΝ ΤΡΕΣΑΝΤΩΝ ΩΣ ΑΛΓΕΙΝΟΝ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΑ
ΒΙΟΥΝΤΩΝ ΒΙΟΝ: ΕΠΑΓΓΕΛΙΑ ΤΕ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΑΥΧΙΑ ΠΡΟΣ ΑΡΕΤΗΝ 
ΠΡΕΠΟΥΣΑ ΤΑΙΣ ΗΛΙΚΙΑΙΣ.
ΤΡΙΩΝ ΟΥΝ ΧΟΡΩΝ ΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑΣ ΤΡΕΙΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΚΑΙ ΣΥΝΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΕΝ ΤΑΙΣ ΕΟΡΤΑΙΣ, Ο ΜΕΝ ΤΩΝ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
ΑΡΧΟΜΕΝΟΣ ΗΔΕΝ 

"ΑΜΕΣ ΠΟΤ' ΗΜΕΣ ΑΛΚΙΜΟΙ ΝΕΑΝΙΑΙ:"

ΕΙΤΑ Ο ΤΩΝ ΑΚΜΑΖΟΝΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΟΣ [ΕΛΕΓΕΝ]

"ΑΜΕΣ ΔΕ Γ' ΕΙΜΕΣ: ΑΙ ΔΕ ΛΗΣ, ΑΥΓΑΣΔΕΟ:"

Ο ΔΕ ΤΡΙΤΟΣ Ο ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ

"ΑΜΕΣ ΔΕ Γ' ΕΣΣΟΜΕΣΘΑ ΠΟΛΛΩ ΚΑΡΡΟΝΕΣ."
ΚΑΙ ΟΙ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟΙ ΔΕ ΡΥΘΜΟΙ ΠΑΡΟΡΜΗΤΙΚΟΙ ΗΣΑΝ
ΠΡΟΣ ΑΝΔΡΕΙΑΝ ΚΑΙ ΘΑΡΡΑΛΕΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΥΠΕΡΦΡΟΝΗΣΙΝ ΘΑ-
ΝΑΤΟΥ, ΟΙΣ ΕΧΡΩΝΤΟ ΕΝ ΤΕ ΧΟΡΟΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΑΥΛΟΝ ΕΠΑΓΟΝΤΕΣ
ΤΟΙΣ ΠΟΛΕΜΙΟΙΣ. Ο ΓΑΡ ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΕΖΕΥΞΕ ΤΗ ΚΑΤΑ
ΠΟΛΕΜΟΝ ΑΣΚΗΣΕΙ ΤΗΝ ΦΙΛΟΜΟΥΣΙΑΝ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΑΓΑΝ ΠΟ-
ΛΕΜΙΚΟΝ ΤΩ ΕΜΜΕΛΕΙ ΚΕΡΑΣΘΕΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑΝ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑΝ
ΕΧΗ: ΔΙΟ ΚΑΙ ΕΝ ΤΑΙΣ ΜΑΧΑΙΣ ΠΡΟΕΘΥΕΤΟ ΤΑΙΣ ΜΟΥΣΑΙΣ Ο
ΒΑΣΙΛΕΥΣ, ΙΝΑ ΛΟΓΟΥ ΑΞΙΑΣ ΠΑΡΕΧΩΣΙ ΤΑΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΟΙ
ΜΑΧΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗΣ ΕΥΚΛΕΟΥΣ.
ΕΙ ΔΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΒΑΙΝΟΙ ΤΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΟΥΚ
ΕΠΕΤΡΕΠΟΝ: ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΕΡΠΑΝΔΡΟΝ ΑΡΧΑΪΚΩΤΑΤΟΝ ΟΝΤΑ
ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΝ ΤΩΝ ΚΑΘ' ΕΑΥΤΟΝ ΚΙΘΑΡΩΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΡΩΙΚΩΝ
ΠΡΑΞΕΩΝ ΕΠΑΙΝΕΤΗΝ ΟΜΩΣ ΟΙ ΕΦΟΡΟΙ ΕΖΗΜΙΩΣΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΚΙΘΑΡΑΝ ΑΥΤΟΥ ΠΡΟΣΕΠΑΤΤΑΛΕΥΣΑΝ ΦΕΡΟΝΤΕΣ, ΟΤΙ ΜΙΑΝ
ΜΟΝΗΝ ΧΟΡΔΗΝ ΕΝΕΤΕΙΝΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑΝ ΤΟΥ ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΤΗΣ
ΦΩΝΗΣ ΧΑΡΙΝ: ΜΟΝΑ ΓΑΡ ΤΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΕΔΟΚΙ-
ΜΑΖΟΝ. ΤΙΜΟΘΕΟΥ Δ' ΑΓΗΝΙΖΟΜΕΝΟΥ ΤΑ ΚΑΡΝΕΙΑ, ΕΙΣ ΤΩΝ
ΕΦΟΡΩΝ ΜΑΧΑΙΡΑΝ ΛΑΒΩΝ ΗΡΩΤΗΣΕΝ ΑΥΤΟΝ, ΕΚ ΠΟΤΕΡΟΥ
ΤΩΝ ΜΕΡΩΝ ΑΠΟΤΕΜΗ ΤΑΣ ΠΛΕΙΟΥΣ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΧΟΡΔΩΝ.
ΤΩΝ ΔΕ ΤΑΦΩΝ ΑΝΕΙΛΕ ΤΗΝ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΝ ΑΠΑΣΑΝ
Ο ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ, ΕΝ ΤΗ ΠΟΛΕΙ ΘΑΠΤΕΙΝ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΚΑΙ
ΠΛΗΣΙΟΝ ΕΧΕΙΝ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΣΥΓΧΩΡΗΣΑΣ. ΠΕΡΙ-
ΕΙΛΕ ΔΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΙΑΣΜΟΥΣ, ΣΥΝΘΑΠΤΕΙΝ Δ' ΟΥΔΕΝ ΕΠΕΤΡΕΨΕΝ,
ΑΛΛ' ΕΝ ΦΟΙΝΙΚΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΛΟΙΣ ΕΛΑΙΑΣ ΘΕΝΤΑΣ ΤΟ ΣΩΜΑ
ΠΕΡΙΣΤΕΛΛΕΙΝ ΚΑΤ' ΙΣΟΝ ΑΠΑΝΤΑΣ.
ΑΝΕΙΛΕ ΚΑΙ ΤΑΣ ΕΠΙΓΡΑΦΑΣ ΤΑΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ, ΠΛΗΝ
ΤΩΝ ΕΝ ΠΟΛΕΜΩ ΤΕΛΕΥΤΗΣΑΝΤΩΝ, ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΝΘΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ
ΟΔΥΡΜΟΥΣ.
ΑΠΟΔΗΜΕΙΝ Δ' ΟΥΚ ΕΞΗΝ ΑΥΤΟΙΣ, ΙΝΑ ΜΗ ΞΕΝΙΚΩΝ
ΕΘΩΝ ΚΑΙ ΒΙΩΝ ΑΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΜΕΤΑΣΧΩΣΙ.
ΚΑΙ ΞΕΝΗΛΑΣΙΑΣ Δ' ΕΙΣΗΓΗΣΑΤΟ, ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΑΡΕΙΣ-
ΡΕΟΝΤΕΣ ΜΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΚΟΥ ΤΙΝΟΣ ΤΟΙΣ ΠΟΛΙΤΑΙΣ ΥΠ-
ΑΡΧΩΣΙ.
ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΟΣ ΑΝ ΜΗ ΥΠΟΜΕΙΝΗ ΤΗΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ
ΑΓΩΓΗΝ ΟΥ ΜΕΤΕΙΧΕ ΤΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΔΙΚΑΙΩΝ.
ΕΝΙΟΙ Δ' ΕΦΑΣΑΝ, ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΟΣ ΑΝ ΥΠΟ-
ΜΕΙΝΗ ΤΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΙΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΒΟΥ-
ΛΗΜΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΕΙΧΕ ??* ΤΗΣ ΑΡΧΗΘΕΝ ΔΙΑΤΕΤΑΓ-
ΜΕΝΗΣ ΜΟΙΡΑΣ: ΠΩΛΕΙΝ Δ' ΟΥΚ ΕΞΗΝ.
ΤΟΙΣ ΤΩΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΟΙΚΕΤΑΙΣ ΩΣ ΙΔΙΟΙΣ ΧΡΗΣΘΑΙ ΕΘΟΣ
ΗΝ, ΕΙ ΠΟΥ ΔΕΟΙΝΤΟ, ΚΑΙ ΚΥΣΙ ΚΑΙ ΙΠΠΟΙΣ, ΕΙ ΜΗ ΟΙ ΔΕΣΠΟΤΑΙ
ΧΡΗΖΟΙΕΝ: ΚΑΙ ΕΝ ΑΓΡΩ Δ' ΕΙ ΤΙΣ ΤΙΝΟΣ ΕΛΛΙΠΗΣ ΓΕΝΟΜΕΝΟΣ
ΔΕΗΘΕΙΗ. ΑΝΟΙΞΑΣ ΚΑΙ ΒΑΣΤΑΣΑΣ ΤΑ ΕΠΙΤΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΕΧΟΝΤΟΣ,
ΤΑ ΤΑΜΙΕΙΑ ΣΗΜΗΝΑΜΕΝΟΣ ΚΑΤΕΛΕΙΠΕΝ.
ΕΝ ΤΟΙΣ ΠΟΛΕΜΟΙΣ ΦΟΙΝΙΚΙΣΙΝ ΕΧΡΩΝΤΟ: ΑΜΑ ΜΕΝ ΓΑΡ
Η ΧΡΟΑ ΕΔΟΚΕΙ ΑΥΤΟΙΣ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΙΝΑΙ, ΑΜΑ ΔΕ ΤΟ ΑΙΜΑΤΩΔΕΣ
ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΠΛΕΙΟΝΑ ΤΟΙΣ ΑΠΕΙΡΟΙΣ ΦΟΒΟΝ ΠΑΡΕΧΕΙΝ: ΚΑΙ 
ΤΟ ΜΗ ΕΥΠΕΡΙΦΩΡΟΝ ΔΕ ΤΟΙΣ ΠΟΛΕΜΙΟΙΣ ΕΙΝΑΙ, ΕΑΝ ΤΙΣ ΑΥΤΩΝ
ΠΛΗΓΗ, ΑΛΛΑ ΔΙΑΛΑΝΘΑΝΕΙΝ ΔΙΑ ΤΟ ΟΜΟΧΡΟΥΝ ΧΡΗΣΙΜΟΝ.
ΟΤΑΝ ΣΤΡΑΤΗΓΗΜΑΤΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΙΟΥΣ ΝΙΚΗΣΩΣΙ,
ΒΟΥΝ ΤΩ ΑΡΕΙ ΘΥΟΥΣΙΝ: ΟΤΑΝ Δ' ΕΚ ΤΟΥ ΦΑΝΕΡΟΥ, ΑΛΕΚΤΡΥ-
ΟΝΑ: ΕΘΙΖΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥΣ
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥΣ ΕΙΝΑΙ.
ΤΑΙΣ ΕΥΧΑΙΣ ΠΡΟΣΤΙΘΕΑΣΙ | ΤΟ ΑΔΙΚΕΙΣΘΑΙ ΔΥΝΑ-
ΣΘΑΙ.
ΕΥΧΗ Δ' ΑΥΤΩΝ ΔΙΔΟΝΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΑΓΑΘΟΙΣ,
ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΟΥΔΕΝ.
ΑΦΡΟΔΙΤΗΝ ΣΕΒΟΥΣΙ ΤΗΝ ΕΝΟΠΛΙΟΝ: ΚΑΙ ΠΑΝΤΑΣ ΔΕ
ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΘΗΛΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΡΕΝΑΣ ΛΟΓΧΑΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΟΙ-
ΟΥΝΤΑΙ, ΩΣ ΑΠΑΝΤΩΝ ΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗΝ ΑΡΕΤΗΝ ΕΧΟΝΤΩΝ.
ΕΠΙΛΕΓΟΥΣΙ ΔΕ ΚΑΙ [ΟΙ] ΠΑΡΟΙΜΙΑΖΟΜΕΝΟΙ 

"ΤΑΝ ΧΕΙΡΑ ΠΟΤΕΦΕΡΟΝΤΑ ΤΑΝ ΤΥΧΑΝ ΚΑΛΕΙΝ,"

ΩΣ ΔΕΟΝ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΘΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΕΓΧΕΙΡΕΙΝ ΤΙ
ΚΑΙ ΠΡΑΤΤΕΙΝ, ΑΛΛΩΣ ΔΕ ΜΗ.
ΤΟΙΣ ΠΑΙΣΙΝ ΕΠΕΔΕΙΚΝΥΟΝ ΤΟΥΣ ΕΙΛΩΤΑΣ ΜΕΘΥΣΑΝΤΕΣ
ΕΙΣ ΑΠΟΤΡΟΠΗΝ ΠΟΛΥΟΙΝΙΑΣ.
ΕΘΟΣ ΗΝ ΑΥΤΟΙΣ ΜΗΔΕ ΚΟΠΤΕΙΝ ΤΑΣ ΑΥΛΕΙΟΥΣ ΑΛΛ'
ΕΞΩΘΕΝ ΒΟΑΝ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα

Συνέχεια